هنجارشکنی در اماکن عمومی با راهکار فرهنگی مهار می‌شود
کد خبر: 4004182
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

هنجارشکنی در اماکن عمومی با راهکار فرهنگی مهار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان یزد به وجود برخی از هنجارشکنی‌ها در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: باید در مقابل این پدیده‌ها تدابیر فرهنگی، اجتماعی، وضعی و پلیسی مناسبی را اتخاذ کرد.

هنجارشکنی‌های اماکن عمومی نیازمند تدابیر فرهنگی مناسب استبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 20 مهرماه در دیدار با سردار بهدانی‌فرد، فرمانده انتظامی استان یزد به مناسبت هفته ناجا، اظهار کرد: نیروی انتظامی یک نیروی فعال و خدمت رسان به آحاد جامعه است و در هر عرصه‌ای که وارد می‌شود، می‌تواند نقش حائز اهمیت و اثرگذاری را ایفا کند.

وی با اشاره به سختی‌های دوران مقابله با ویروس کرونا و جهاد مدافعان سلامت در کشور، افزود: باید اذعان کرد در کنار تلاش مدافعان سلامت یک بُعد کار در اجرای محدودیت و رعایت پروتکل‌های تعریف شده با نیروی انتظامی بود که باید ایثارگرانه در میدان می‌ایستاد.

این مقام قضایی بر حضور پر قدرت نیروی انتظامی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی در کنار سربازان گمنام امام زمان(عج) و سپاه و ارتش ضمن دفاع از کیان کشور و امنیت جامعه باید در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز فعال و پویا باشد.

وی تلاش پلیس‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر، شناسایی و دستگیری مجرمان جرائم خشن و رصد و شناسایی بسیاری از مجرمان فضای مجازی از تلاش مستمر و اثرگذار مجموعه نیروی انتظامی حکایت دارد.

رئیس کل دادگستری استان، موضوع مهاجر پذیری و حضور اتباع در استان را دو چالش پیش روی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ذکر کرد و گفت: صنعتی شدن استان، شرایط جدیدی را به وجود آورده که باید برای آن بر اساس شرایط و چالش‌های موجود، برنامه داشت.

وی به وجود برخی از هنجارشکنی‌ها در برخی از اماکن اشاره کرد و گفت: باید در مقابل این پدیده‌ها تدابیر فرهنگی، اجتماعی، وضعی و پلیسی مناسبی را اتخاذ کرد.

دهشیری در پایان تأکید کرد: برخورد قهری به تنهایی برای مواجه با بسیاری از ناهنجاری‌ها پاسخگو نیست و باید ضمن استفاده از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر در مقابله با معدود افراد هنجارشکن، برخوردهای قهری را معطوف به صاحبان اماکن کرد.

انتهای پیام
captcha