پیام‌های دینی و معنوی با زبان هنر ماندگار می‌شود
کد خبر: 4005893
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰

پیام‌های دینی و معنوی با زبان هنر ماندگار می‌شود

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه امروز هیچ زبانی گیراتر از زبان هنر نیست و وقتی اندیشه‌ای با هنر عجین شد، ماندگار می‌شود گفت: اگر همه پیام‌های دینی و معنوی در قالب هنر گنجانده شود، ماندگار شده و در دلها نفوذ می‌کند.

پیام‌های دینی و معنوی با زبان هنر ماندگار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان، 25 مهرماه در مراسم رونمایی از کتاب خانه عموحسین در خانه شهید اردکان اظهار کرد: در یک ماه اخیر سه جلد کتاب از خاطرات شهدا و ایثارگران این شهرستان منتشر شده که امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد.

شاکر بر لزوم انتقال پیام شهدا و ایثارگران به نسل آینده تأکید کرد و افزود: امروز هیچ زبانی گیراتر از زبان هنر نیست و وقتی اندیشه‌ای با هنر عجین شد، ماندگار می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر همه پیام‌های دینی و معنوی در قالب هنر گنجانده شود ماندگار خواهد شد و در دلها هم نفوذ می‌کند.

امام جمعه اردکان با اشاره به راه‌اندازی مجتمع فرهنگی خانه شهید این شهرستان که پایگاهی است برای ترویج معارف دینی، مذهبی، انقلابی و ایثار و شهادت، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد تشکیل خانه‌های شهدا در محله‌های مختلف این شهرستان باشیم.

محمدرضا دشتی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وقایع نگاری دفاع مقدس، به اقدامات خوبی که در این شهرستان در این حوزه انجام شده اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا پیام و آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی را هنرمندانه به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

دشتی اردکانی تولید کتاب خانه عموحسین را حرکتی ارزشمند در راستای ثبت خاطرات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و شوخ طبعی، مهربانی و اخلاص را از جمله ویژگی‌های زنده‌یاد حسین میرجهانی (عموحسین) برشمرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این اثر، آغازی برای تدوین و ارائه کارهای قویتر در معرفی اقدامات مبتکرانه، خلاقانه و خالصانه رزمندگان دفاع مقدس باشد.

سرهنگ پاسدار سید اسدالله امامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان هم با بیان اینکه شهرستان اردکان 420 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، گفت: اردکان شهر شهید و شهادت است و روزی نیست که در این شهر برنامه و مراسمی به یاد شهدا برگزار نشود.

امامی افزود: نوشتن خاطرات رزمندگانی همچون حسین میرجهانی و سایر ایثارگران دوران دفاع مقدس امنیت‌ساز است. ما به این تفکر نیاز داریم و یکی از راههای ترویج این فرهنگ نورانی چاپ و انتشار کتاب است.

محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری استان یزد نیز ثبت و ضبط خاطرات و خدمت به شهدا، ایثارگران، رزمندگان دفاع مقدس، اصحاب انقلاب و رزمندگان عرصه جهاد و مقاومت را از رسالت‌های حوزه هنری عنوان کرد و گفت: با عنایت خدا و انفاس قدسی شهدا تاکنون کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم تداوم داشته باشد.

کوچک‌زاده مدیریت بحران با دست خالی و کمترین امکانات را رهاورد کتاب خانه عموحسین دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان و مقنی‌های یزدی همچون عموحسین با ابتکارات و هنرمندی خاص با حفر تونل، زمینه پیروزی بر دشمن بعثی را فراهم میکردند.

مصطفی زمانی‌فر، نویسنده کتاب «خانه عموحسین» هم با بیان اینکه کتاب در سه فصل به هم پیوسته به صورت روان، ساده و جذاب تنظیم و روایت شده است، بیان کرد: امیدورام این اثر توانسته باشد گوشه‌ای از ایثار، مجاهدت، جانفشانی و مقاومت رزمندگان یزدی در دفاع مقدس را بازگو و ثبت کند.

زمانی‌فر افزود: در روز 25 مهرماه 1363 ارتش مجهز رژیم بعث عراق تهاجم گستردهای را در منطقه کوشک و خط پدافندی زید آغاز کرد که با دفاع جانانه و اقدام به موقع رزمندگان غیور تیپ پیروز 18 الغدیر مجبور به عقب نشینی شد و این مقاومت و حماسه ماندگار برگ زرینی در تاریخ افتخارات رزمندگان یزدی است.

انتهای پیام
captcha