قالب هنر بهترین روش برای بیان مطالب دینی و اعتقادی است
کد خبر: 4005927
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

قالب هنر بهترین روش برای بیان مطالب دینی و اعتقادی است

مسئول همایش بانوی هزاره اسلام استان یزد قالب هنر را بهترین روش برای بیان مطالب دینی و اعتقادی دانست و گفت: بدون شک ذوق شعری و هنر شاعر همانند سرمایه‌های دیگر که خداوند در اختیار بشر قرار داده، ارزشمند است و باید در مسیر صحیح حرکت کند.

قالب هنر بهترین روش برای بیان مطالب دینی و اعتقادی استبه گزارش ایکنا از یزد، منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد، شامگاه یکشنبه، 25 مهرماه در شب شعر «بانوی هزاره اسلام» بزرگداشت حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: جشنواره بانوی هزاره اسلام برای سومین سال متوالی و امسال در دو بخش علمی، ادبی - هنری در حال برگزاریست که شب شعر نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هنر در هر شکل و لباسی برای جامعه مفید است و در این جشنواره همین رویکرد را در اولویت قرار دادیم چون معتقد هستیم با زبان هنر بهتر می‌توان آن اهدافی که برای جشنواره در نظر گرفته شده، را دنبال کرد.

شاکری افزود: شاعران در بطن جامعه قرار دارند و سروده‌های آنها رنج‌ها، شادی‌ها، مشکلات و خواسته‌ها را در بر می‌گیرد و لذا می‌توانند بر جامعه تأثیر بسزایی داشته باشند و پیام‌ها را به جامعه منتقل کنند که این نشان از تأثیرگذاری هنر بر روی جامعه است.

مسئول همایش بانوی هزاره اسلام در استان یزد گفت: بدون شک ذوق شعری و هنر شاعر مانند همه سرمایه‌های دیگر که خداوند در اختیار بشر قرار داده است، ارزشمند است اما اینکه هنر در مسیر صحیح خود حرکت کند نیز باید مورد توجه باشد که د راین صورت بهتر و بیشتر می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم فرمودند: «إنّ المؤمنَ يُجاهِدُ بسَيْفِهِ و لِسانِهِ، همانا مؤمن، با شمشير و زبان خود جهاد مى‌كند.» لذا شعر و شاعری نیز یک جهاد در راه خدا است و شاعر می‌تواند پیام‌های دینی و معنوی را به خوبی به جامعه منتقل کند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد گفت: در زمینه حضرت خدیجه(ع) اقداماتی انجام شده اما هنوز جای کار بسیار است و از هنرمندان بویژه شاعران درخواست داریم در این زمینه بیش از پیش توجه داشته باشند.

وی قالب هنر را بهترین روش برای بیان مطالب دینی و اعتقادی دانست و با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: پیامبر شیفته حضرت خدیجه بود و در مورد ایشان می‌فرمود: «إنّی رزقت حبّها؛ یعنی حب خدیجه رزق و روزی از جانب خداوند برای من است.» همچنین می‌فرمودند: «خدیجه از زنان با فضیلت بهشت است.»

شاکری با اشاره به برگزاری همایش بانوی هزاره اسلام در استان یزد بیان کرد: این همایش هر سال به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت خدیجه(س) و پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود که خوشبختانه این دوره با افزودن بخش هنری همراه شد.

وی داستان، کلیپ، شعرخوانی و ... را از رشته‌های بخش هنری دانست و با اشاره به بخش علمی که اختتامیه آن در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، از عموم دعوت کرد نسبت به ارسال مقاله در موضوعات مختلف اقدام کنند.

شاکری با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی بانوی هزاره اسلام گفت: این دبیرخانه  کمتر از یکسال است که در محل مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد واقع در بلوار جمهوری افتتاح شده و میزبان بانوان بویژه بانوان استان یزد است.

در ادامه این شب شعر که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و در میدان امیرچقماق برگزار شد، با شعرخوانی علی داوودی به عنوان مهمان ویژه این برنامه همراه بود، اجرای گروه سرود فجر جاوید و هنرنمایی میکائیل حسینی شاعر خردسال از دیگر برنامه‌های این شب شعر بود.

یادآور می‌شود جشنواره «بانوی هزاره اسلام» در ۴ محور اصلی همایش علمی، جشنواره هنری، نشست‌ها و کارگاه‌ها با هدف زنده کردن نام حضرت خدیجه(س)، نشان دادن سبک زندگی اسلامی به بانوان و دختران جامعه اسلامی، تحکیم روابط زناشویی با نشان دادن آموزه‌های عمیق اسلام، پیش بردن خانواده‌ها در جهت تعالی خانواده، معرفی شاخصه درست اسلامی به دختران جامعه در همسر گزینی، تشویق اذهان عمومی در جهت ترویج ازدواج برگزار می شود.

بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س)، نقش حضرت خدیجه(س) در گسترش اسلام، بررسی و نقد آثار مستشرقان پیرامون حضرت خدیجه(س)، حضرت خدیجه (س) در کلام بزرگان و اندیشمندان و تحریفات تاریخی پیرامون حضرت خدیجه(س) از محورهای جشنواره «بانوی هزاره اسلام» اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha