رشد آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان مورد توجه باشد
کد خبر: 4006145
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

رشد آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان مورد توجه باشد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به ناآگاهی و سردرگمی والدین در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

افزایش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه متولیان باشدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، امروز، 26 مهرماه در نشست تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان اظهار کرد: نمی‌توان در استان ‌نسبت به برخی مسائل و آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت بود.

وی آموزش را رکن اصلی رشد و تعالی فرد و جامعه دانست و افزود: متأسفانه نسبت به بحث آموزش نحوه مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از خودکشی گرفته تا انحرافات جنسی، سهل‌انگاری‌های بسیاری صورت می‌گیرد.

حدادزاده با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان گفت: ایجاد مرکزی ویژه دانش آموزان با هدف ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف جهت کاهش آسیب‌ها بین آنان باید مورد توجه قرار گیرد. برخی آسیب‌ها بین دانش‌آموزان مخفی است و در آمارهای رسمی عنوان نمی‌شود و ساز و کاری برای دانش آموزان، والدین و حتی مدارس برای برخورد و حل آن وجود ندارد.

وی با اشاره به ناآگاهی و سردرگمی والدین در مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد افزود: در بعضی از حوزه‌ها باید از ظرفیت مجموعه‌های مردم نهاد و دغدغه‌مندان استفاده شود و فعالان فرهنگی و مذهبی باید با ظرافت‌ها و شناخت ظرفیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی هوشمندانه خوراک جذاب و اثرگذار تولید و ارائه کنند.

وی بر لزوم توجه به بحث توانمندسازی دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها تأکید کرد و افزود: در این خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت محلات باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

حدادزاده گفت: راه‌اندازی مرکز ویژه رسیدگی به آسیب‌های دانش‌آموزان با هدف مشاوره و حمایت و با حضور یک قاضی، یک مشاور، نماینده انجمن اولیا و مربیان و ... باید در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد تصریح کرد: تولید محتوا و پشتیبانی رسانه‌ای از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دادگستری استان آمادگی کامل را در این حوزه جهت بهره‌گیری فعالان و دغدغه‌مندان این حوزه از پرونده‌ها به عنوان منابع دست اول و مستند بر واقعیت دارد.

حدادزاده در پایان اضافه کرد: دادستانی در این حوزه‌ها جهت الزام سایر نهادهایی که باید فعالانه در میدان حضور پیدا کنند، آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام
captcha