انسان سالم محور توسعه جامعه است/ اهمیت ورزش در کلام پیامبر(ص)
کد خبر: 4006248
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

انسان سالم محور توسعه جامعه است/ اهمیت ورزش در کلام پیامبر(ص)

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه انسان سالم محور توسعه جامعه را فراهم می‌کند، گفت: یکی از زیرساخت‌های توسعه ابعاد زندگی در جامعه در جسم سالم است، چراکه جامعه به علم و سلامت جسم و روح نیاز دارد.

انسان سالم محور توسعه جامعه است / اهمیت ورزش از دیدگاه پیامبر(ص)آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش اظهار کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است: «المُؤمِن الْقَوِيُّ خيرٌ وَ أَحبُّ مِنَ المُؤْمِنِ الضَّعِيفِ، مؤمنِ نيرومند، بهتر و محبوب‌تر از مؤمن ناتوان است». همچنین در روایتی دیگر از پیامبر(ص) داریم: «طُوبِي لِمَنِ اسْلَمَ وَ كَانَ عَيْشُهُ كَفَافاً وَ قُوَاهُ شِدَاداً، خوشبخت کسی است که اسلام را پذیرفته و به قدر معاش خود درآمد دارد و قوای بدنش نیرومند است».

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در زمینه ورزش نکاتی وجود دارد که اولاً باید از ورزش و مسابقات ورزشی به عنوان پدیده جهانی و مهم یاد ‌شود چرا که دارای ابعادی از جمله سیاسی، اقتصادی، نظامی و امثال این‌ها است؛ لذا امروزه در سرنوشت جوامع بشری نقش مهمی را دارد.

وی ادامه داد: ورزش در گذشته به چند شاخه محدود تقسیم می‌شد و طبعاً اطلاعات عمومی و احکام دینی بسیار کمی هم داشت اما امروزه خوشبختانه تنوع و فراوانی در ورزش کاملاً مشهود است و تقسیم‌بندی‌های گوناگونی شده و بر این اساس هم می‌توان گفت احکام فراوان و دیدگاه‌های بسیاری در رابطه با آن به وجود آمده که جمع‌آوری آنها بسیار هزینه‌بر است.

مدرسی با اشاره به سابقه ورزش گفت: سابقه ورزش به سابقه بشر می‌رسد، در برخی متون آمده که از جمله 440 فنی که خداوند به جناب آدم ابوالبشر آموزش داد، فن کشتی بود و اگر بخواهیم بین پیامبران ورزشکاری را معرفی کنیم با توجه به اینکه فرزندان جناب یعقوب تماماً در ورزش کشتی تبحر داشتند و خود یعقوب هم مربی آنها بود، یکی از پیامبران ورزشکار ایشان بودند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود یکی از زیرساخت‌های توسعه همه ابعاد زندگی در جامعه را جسم سالم دانست و گفت: جامعه هم به علم و هم سلامت جسم و روح نیاز دارد.
 
وی با اشاره به اینکه انسان سالم محور توسعه جامعه را فراهم می‌کند بیان کرد: در خواست داریم پیست‌های ورزشی و دوچرخه‌سواری و همچنین حرکت‌های بدنسازی همراه با سلامت فرهنگی و دینی نسبت به همه اقشار مخصوصاً بانوان در نظر گرفته شود.
انتهای پیام
captcha