هلال احمر به حرکت‌های فرهنگی شتاب دهد
کد خبر: 4006536
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

هلال احمر به حرکت‌های فرهنگی شتاب دهد

امام جمعه بخش مرکزی یزد، مرمی بودن هلال احمر را با توجه به اعتماد جامعه یک ظرفیت مهم دانست و گفت: هلال احمر باید به حرکت‌های فرهنگی جریان و شتاب دهد.

هلال احمر به حرکت‌های فرهنگی شتاب دهدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، 27 مهرماه در دیدار با مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: از دیدگاه قرآن کریم، احسان کنندگان و بر اساس روایات کسانی که خیرالناس هستند، از اجر و پاداش عظیمی بهره‌مند می‌شوند و اگر فریادی از مسلمانی برخیزد و کسی جوابگو نباشد، مسلمان نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: اسلام دین تعاون و همیاری و احسان و دستگیری از یکدیگر است و مد نظر اسلام همه جامعه بشری و نه تنها مسلمانان است، هلال احمر یک نگاه ارزشی و انسان دوستانه به فعالیت‌هایش دارد نه نگاه شغلی یا اقتصادی و این نگاه بسیار مثبت است.

مدرسی عنوان کرد: هلال احمر با سبقه دینی و انسانی، بسیاری از اهداف را پیش برده و از افتخارات هلال احمر، مردمی بودن و جذب اعتماد عمومی است. هلال احمر یک سازمان غیر دولتی و از نهادهای ارزشمند است و این خود ظرفیت مهمی به عنوان یک نهاد مردمی به شمار می‌رود و مردم باید به نگاه استقلال از دولت و همگام با اهداف آن نگاه کنند.

وی بیان کرد: وجود هلال احمر برای حوادث غیرمترقبه است و باید با حرکت‌های غیرعامل و پدافند در هم آمیخته شود، حوادث غیرمترقبه خبر نمی‌دهد منتها باید مفهوم حوادث غیرمترقبه برای استان‌ها متفاوت باشد و هر استانی ظرفیت خاص خود را بداند و حوادث غیرمترقبه را تعریف کند. در برخی استان‌ها سیل جزء حوادث غیرمترقبه است، در استان یزد نیز پدیده خشکسالی و بارور کردن ابرها است، باید نگاه‌ها را تغییر داد و نگذاریم مردم در خشکسالی دچار تنگنا شوند.

مدرسی یزدی افزود: تجهیزات و امکانات خوبی از سوی هلال احمر در استان وجود دارد و خدمات به طلاب و آموزش این قشر نیز بسیار ارزشمند است، امیدواریم این خدمات توسعه و استقرار پیدا کند و از ظرفیت طلاب به بهترین نحو استفاده شود.

وی بیان کرد: مردمی بودن هلال احمر با توجه به اعتماد جامعه یک ظرفیت مهم است و می‌توان از این ظرفیت عمومی استفاده کرد، اعتماد سازی موجب استفاده بهتر از ظرفیت‌های مردمی است و هر نوع حرکت غیرمعقولانه می‌تواند به اعتماد عمومی لطمه وارد کند. نسبت به استان‌های دیگر این اعتماد عمومی خوب است و باید تقویت شود، همان طور که در امور دنیوی می‌توان فرهنگ عمومی ایجاد کنید در مورد ظرفیت دینی و فرهنگی نیز ظرفیت لازم را باید فراهم کرد.

وی اظهار کرد: حوزه نیز می‌تواند طبق امکانات و شرایط به این اهداف کمک کند، ضمن اینکه از ظرفیت بسیج و سپاه باید استفاده شود و حلقه‌ای صالحین در بین جوانان شکل گیرد و در پایگاه‌های مختلف بسیج در زمینه آموزش ورود شود.

مدرسی بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی هلال احمر می‌تواند حضوری پررنگ داشته باشد، در این مسیر حرکت‌های هلال احمر باید به لحاظ کیفی و کمی رشد یابد و با نگاهی تخصصی وارد شوند، حضور هلال احمر در مقابله با کرونا بسیار خوب بود و باید ملموس شود.

وی بیان کرد: هلال احمر در نمازهای جمعه و پایگاه‌های مختلف می‌تواند اعتمادسازی کند و در تشخیص بیماری‌ها و مقابله با کرونا در کنار مردم باشند البته این خدمات نباید مقطعی باشد و هلال احمر باید به حرکت‌های فرهنگی جریان و شتاب دهد.

حجت‌الاسلام شعشعی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد نیز از مجموع فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته توسط دفتر نمایندگی گزارشی ارائه کرد و گفت: تمام تلاش مجموعه دفتر نمایندگی در هلال احمر استان بر نهادینه شدن برنامه‌های فرهنگی است تا در راستای انجام فعالیت‌های ذاتی هلال احمر، این جنبه کار نیز تقویت و خدمات ارزنده‌تری به جامعه هدف ارائه شود.

محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه به فعالیت‌های صورت گرفته توسط معاونت‌های مختلف جمعیت اشاره و اظهار کرد: اکنون با توجه به اختصاص بودجه حمایتی که از سوی معاونت داوطلبان صورت گرفته است، امکان خدمت رسانی بیشتری برای این جمعیت میسر شده و امیدواریم با تلاش مجموعه بتوان هم حمایت‌های بیشتری را جذب و هم به جامعه هدف بیشتری ارائه خدمت کنیم.

وی تأسیس و تجهیز بانک امانات در شعب استان و راه اندازی بیش از ۶۸ خانه هلال و تشکیل کانون‌های طلاب در کنار سایر کانون‌های معاونت جوانان را از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان دانست.

انتهای پیام
captcha