سند تحول و تعالی دانشگاه آزاداسلامی در یزد اجرایی می‌شود
کد خبر: 4006832
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰

سند تحول و تعالی دانشگاه آزاداسلامی در یزد اجرایی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در این استان خبر داد و گفت: در این راستا پنج چرخش برای این سند تعریف شده است.

سند تحول و تعالی دانشگاه آزاداسلامی در یزد اجرایی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، امروز، 28 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگاه مدیریت دانشگاه آزاد استان، نگاه فروشگاه زنجیره‌ای نیست بلکه به صورت یکپارچه مدیریت می‌شود لذا اگر دانشگاه بخواهد تحول‌ساز و تمدن‌ساز باشد حتماً باید خود را متحول سازد.

وی ادامه داد: در این راستا سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده که محور تمام برنامه‌های دانشگاه تا 1405 قرار خواهد گرفت و پنج چرخش تعریف شده است.

دهقانی ادامه داد: چرخش از آموزش‌ حافظه‌محور به سمت یادگیری تعالی‌بخش، چرخش رویه عرضه‌محوری مقاله‌گرا به سمت تقاضامحوری حل مسئله، چرخش ناکارآمدی فرهنگی و تربیتی به سمت جامعه پردازی فرهنگی و آرمانی، چرخش اقتصاد شهریه‌محور به سمت اقتصاد پایدار مبتنی بر یادگیری اثربخش و در نهایت چرخش رشد کمی به سمت کیفی بر اساس این سند اتفاق خواهد افتاد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه را 15 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد دانشجو در 185 کد رشته مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه تاکنون 110 هزار نفر توانسته‌اند از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند بیان کرد: با توجه به اینکه بانوان نیز حق تحصیل دارند اما باید به عنوان یک مادر و همسر در کانون گرم خانواده حضور پررنگ داشته باشند، و البته نباید سن ازدواج به دلیل تحصیل به تعویق افتد، در تلاش هستیم زیرساخت های لازم برای مادران فراهم شود تا به راحتی بتوانند به تحصیل مشغول شوند لذا راه اندازی دانشکده حامی مادر در اولویت این دانشگاه قرار دارد و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر نسبت به تأمین زیرساخت‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha