رئيس دانشگاه آزاد يزد با خانواده شهيد مهرابی ديدار كرد
کد خبر: 4007046
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

رئيس دانشگاه آزاد يزد با خانواده شهيد مهرابی ديدار كرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان يزد با حضور در منزل شهید روح‌الله مهرابی با خانواده این شهید گرانقدر مدافع حرم دیدار و گفت‌وگو كرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي يزد با خانواده شهيد روح الله مهرابي ديدار كرد.به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی اشكذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان يزد با همراهی حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول نهاد رهبری واحدهای دانشگاهی استان یزد و مدیران فرهنگی و امور شاهد و ايثارگران دانشگاه آزاد يزد، 29 مهرماه با حضور در منزل شهید روح‌الله مهرابی با خانواده این شهید گرانقدر مدافع حرم دیدار و گفت‌وگو كرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی يزد در این دیدار، شهدا را مایه عزت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: آسایش و امنیت امروز جامعه اسلامی مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران است و شهدا با شجاعت و از خودگذشتگی پایه‌های انقلاب را تثبیت و موجب استحکام و قدرتمند شدن این یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) شدند.

دهقانی اشكذری تأکید کرد: وظیفه ما مقابل خون شهدا و خانواده آنان، تکریم و ادامه دادن راهشان است و نباید کاری کنیم که شرمنده خون شهدا شویم.

زهره شهری‌زاده، همسر شهید و دانشجوی كارشناسی ارشد رشته روانشناسی واحد يزد نیز در این دیدار به بيان خاطرات و خصوصیات اخلاقی شهید مهرابی پرداخت و گفت: همسرم با معرفت، خوش‌اخلاق، خانواده‌دوست و اهل احترام به بزرگترها بود. خدمت خلق و گره‌گشايی از مشكلات آنان از ويژگی بارز روح‌الله بود و اگر برای گره‌گشايی از مشكل ديگران، دست به‌كار می‌شد تا آن را به سرانجام نمی‌رساند، دست بردار نبود.

وی تأكيد كرد: روح‌الله، ارادت خاصی به امام جواد(ع) داشت و هميشه می‌گفت هر حاجتی داريد، از ايشان طلب كنيد و بنا به گفته همرزمانش در 40 روزی كه در عراق بود به حرم امام جواد(ع) می‌رفت. بسيار نماز می‌خواند و گريه می‌كرد، گويا همانجا شهادتش امضا شده بود.

این همسر شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد يزد را به‌عنوان بهترين دانشگاه دوران تحصيل خود بیان کرد و گفت: بهترين اساتيد در اين دانشگاه وجود دارد و از زحمات همه مسئولان اين دانشگاه تشكر و قدردانی می‌کنم.

یادآور می‌شود، روح‌الله مهرابی شهيد مدافع حرم، متولد 11 ارديبهشت 61 در استان اصفهان است. اين شهيد والامقام كه به‎عنوان مستشار نظامی به عراق اعزام شده بود هنگامی كه همراه يكی از همرزمانش برای تعمير چند تانک رفته و در انتظار رسيدن خودرو برای بازگشت به پايگاه بود در تله انفجاری گرفتار و به شهادت رسيد. پيكر پاک اين شهيد در گلزار شهدای شهر كوشک اصفهان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha