۷۰۰ نوع نیت وقف در یزد وجود دارد/ هزینه‌کرد ۱۱۳ میلیارد ریالی اجرای نیات واقفان
کد خبر: 4007906
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

۷۰۰ نوع نیت وقف در یزد وجود دارد/ هزینه‌کرد ۱۱۳ میلیارد ریالی اجرای نیات واقفان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: موقوفات استان دارای ۷۰۰ نیت متفاوت در حوزه‌های مختلف است که نیات مذهبی و خیریه بیشترین سهم اجرای امینانه نیات موقوفات را به خود اختصاص داده است.

یزد 700 نوع نیت وقف در حوزه‌های مختلف داردحجت‌الاسلام حسين زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان يزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای دقیق نیت واقفان اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است موقوفاتی را که به عنوان امانت در اختیار دارد، طبق نیات واقفان نیک‌اندیش عمل کند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد گفت: اجرای امینانه نیات، امانتداری موقوفات، جلوگیری از طمع‌ورزی به موقوفات و ترویج فرهنگ وقف با نیت‌های به روز از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

زارع‌زاده افزود: موقوفات استان دارای 700 نيت متفاوت در حوزه‌های مختلف است كه نیات مذهبی با بیش از 48 میلیارد ریال و نیات خیریه با بیش از 30 میلیارد ریال بیشترین سهم اجرای امینانه نیات موقوفات را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد موقوفات استان یزد مرتبط با سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) است گفت: در ماه محرم امسال مبلغی بالغ بر 40 ميليارد ریال از محل عواید موقوفات در برنامه‌های ‏مختلف هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف استان یزد با توجه به اينكه حفظ و عين موقوفه در رأس اجرای نيات موقوفات است، بیان کرد: بخشی از درآمد موقوفات جهت احيا و آبادانی رقبات موقوفات هزينه شده است.

وی به گرايش اوقاف به علم و فناوری اشاره كرد و گفت: از سوی نخبگان در حوزه‌های دانش‌بنیان، طرح‌هایی با توجیه اقتصادی و برای رشد و توسعه استان تعریف شود و با توجه به ظرفيت عالی موقوفات بتوانيم در جهت پيشرفت جامعه قدمی مؤثر برداشته و از ايده‌پردازان نخبه در حوزه‌های مختلف علمی حمايت شود.

مدیر کل اوقاف استان يزد در پایان تصریح کرد: در هفت ماهه امسال 113 میلیارد ریال برای اجرای نیات واقفان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha