مرکز حامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی نقش مهمی دارد
کد خبر: 4008593
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

مرکز حامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی نقش مهمی دارد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: مرکز حامی با حضور روانشناسان و روانپزشکان مجرب می‌تواند از تشدید آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی جلوگیری کند.

مرکز حامی، نشست شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی صداقت، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 5 آبان ماه در دیدار با نعیمی‌نژاد، معاون دادستان یزد اظهار کرد: با توجه به اینکه دو قشر زنان و کودکان افرادی هستند که بیشترین آسیب را در فضای مجازی دیده‌اند، مرکز حامی با توجه به نداشتن رغبت آن‌ها در پیگیری قضایی و پرهیز از طرح آن برای حفظ آبرو و ترس از محکوم شدن مرکز حامی به یاری آن‌ها می‌شتابد.

وی گفت: در راستای پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی مطرح شده و آسیب‌هایی را که در لایه‌های زیرین زندگی شهروندان بررسی شده است، در مرکز حامی به مشکلات مختلف حوزه کودکان و بانوان با حفظ اسرارشان رسیدگی می‌شود تا بانوان و کودکان بزه دیده یک پناهگاه برای گزارش مشکلات خویش داشته باشند.

صداقت افزود: در مرکز حامی روانشناسان و روانپزشکان مجرب و برجسته حضور دارند تا از طرح این موضوعات در محیط قضایی و انتظامی و تشدید آسیب‌ها جلوگیری شود. این مرکز بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد و می‌تواند افراد را از افتادن در دام شیادان دور کند.

محمد نعیمی‌نژاد، معاون دادستان یزد نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی مرکز حامی با همکاری شهرداری یزد، گفت: در مرکز حامی به مشکلات مختلف حوزه کودکان و بانوان با حفظ محرمانگی رسیدگی می‌شود تا بانوان و کودکان بزه دیده یک مأمن برای گزارش مشکلات خویش داشته باشند.

نعیمی‌نژاد بر اجماع ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای آموزش تأکید کرد و گفت: بسیاری از جرائم ناشی از ناآگاهی و کم‌اطلاعی بزه دیده شکل می‌گیرد که در این زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی بهترین راهبرد است و در صورت گزارش دهی، حفظ محرمانگی و اطمینان و توانمندبخشی بزه دیدگان در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام
captcha