جهاد دانشجویان یزدی در مناطق محروم هرمزگان
کد خبر: 4009125
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

جهاد دانشجویان یزدی در مناطق محروم هرمزگان

مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) بسیج دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به اردوی جهادی دانشجویان یزدی در روستای زاچ و داربست شهرستان بشاگرد استان هرمزگان از اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی خبر داد.

 اردوی جهادی دانشجویان یزدی در روستای زاچبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی بسیج دانشجویی، محسن درویش‌زاده، مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) بسیج دانشجویی دانشگاه یزد اظهار کرد: زاچ و داربست در غربی‌ترین نقطه بشاگرد هرمزگان با فاصله بیش از ۲۷۰ کیلومتر با مرکز این شهرستان قرار دارد که این روستاها را می‌توان دورترین روستاهای بشاگرد، از بُعد مسافتی نامید.

وی در تشریح وضعیت این منطقه عنوان کرد: روستاهای زاچ و داربست بشاگرد در سیل دی ماه ۹۸ شرق هرمزگان دچار خسارت‌های فراوانی شده بود. اهالی این روستاها خواستار رسیدگی به وضعیت مسکن، آب و برق و اسکان در مکانی دائمی و ثابت بودند که در این مدت با وجود اینکه اقداماتی از سوی مسئولان صورت گرفته بود اما همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارد.

درویش‌زاده گفت: با توجه به فعالیت‌های مستمر گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه یزد در مناطق محروم برای برگزاری اردوی جهادی برون استانی هجرت با توجه به سطح محرومیت شهرستان‌های استان هرمزگان و فعالیت‌های انجام شده در آن مناطق گروه برای برنامه تابستان خود تصمیم به برگزاری اردو در منطقه شهرک شهید سلیمانی یعنی گزان بزین، زاچ و داربست شهرستان سیریک گرفت و اقدامات بسیار خوبی نیز انجام شد.

وی ادامه داد: ریگلاژ کف ۱۶ واحد و برق‌کشی و ماهیچه‌کشی لوله‌های کف 9 واحد مسکونی از جمله اقدامات عمرانی صورت گرفته توسط این گروه جهادی بود.

درویش‌زاده با اشاره به کمک‌رسانی در بحث انتقال آب به روستا تصریح کرد: در این راستا موفق به نصب 250 متر خط لوله و پهن کردن نوار خطر لوله به متراژ 400 متر شدیم.

مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) بسیج دانشجویی دانشگاه یزد اظهار کرد: استعدادیابی کودکان در زمینه‌های قرآنی ورزشی و فرهنگی، برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت دهه اول صفر، برگزاری مسابقات ورزشی و حفظ و تلاوت قرآن نیز از جمله برنامه‌های فرهنگی‌ گروه در این اردو بود.

وی گفت: به فرموده رهبر انقلاب ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم. بنابراین ما دانشجویان بر خود لازم می‌بینیم برای رفع فقر و محرومیت هر چه در توان داریم انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha