نمایش «چند خان» در جشنواره تئاتر مریوان اجرا شد
کد خبر: 4009745
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

نمایش «چند خان» در جشنواره تئاتر مریوان اجرا شد

نمایش «چند خان» با موضوع ایثار و شهادت و به کارگردانی زوج هنرمند یزدی در پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به نمایش درآمد.

نمایش «چند خان»، جشنواره تئاتر مریوانبه گزارش ایکنا از یزد، نمایش «چند خان» نوشته محمد پارسایی‌خواه به کارگردانی زوج هنرمند یزدی مجتبی لاله‌زاری و مهسا دهقانی، هشتم و نهم آبان‌ماه در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اجرا شد که با استقبال مردم و هنرمندان همراه بود.

این اثر که محصول حوزه هنری یزد است با موضوع ایثار و شهادت به بخش کودک و نوجوان این رویداد هنری راه یافته بود.

«چند خان» با بازی سعید خبیری و آدرینا عالم‌رجبی و هنرنمایی سمیرا میرجلیلی، مریم حیدرنژاد، مونس و میترا کلانتری‌زاده، نازنین مهربانیان و فاطمه و مریم حسین‌زاده، داستان دختری به نام «ایران» را روایت می‌کند که به دنبال پدرش می‌گردد؛ دختربچه در ذهن خود مجسم می‌‎کند که پدرش با بدمَن‌های بدجنس انیمیشنی به نبرد می‌پردازد ولی در پایان متوجه می‌شود که پدرش شهید شده است. آهنگسازی، خوانندگی و اجرای موسیقی این اثر بر عهده علی حسین‌زاده (قهرمان) بود.

یادآور می‌شود پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در بخش‌های آزاد، آیینی و سنتی، دیگرگونه‌های اجرایی، کودک و نوجوان، ویژه و برگزیده جشنواره از پنجم تا 10 آبان‌ماه در شهرستان مریوان در حال برگزاری است و از مجموع 41 نمایش‌ راه‌یافته به بخش‌های مختلف جشنواره، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان حضور داشت.

انتهای پیام
captcha