همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در یزد تقویت شود
کد خبر: 4009850
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در یزد تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، رسالت حوزه‌های علمیه را تبلیغ و ترویج دین و تربیت انسان‌ها و رسالت آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت دانست و بر تقویت همکاری‌های این دو نهاد تأکید کرد.

کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 10 آبان ماه در دیدار با مسئولان کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد، اظهار کرد: رسالت حوزه‌های علمیه تبلیغ و ترویج دین و تربیت انسان‌ها و رسالت آموزش و پرورش نیز تعلیم و تربیت است؛ اگر این دو نهاد مقدس با هم همکاری بیشتری داشته باشند شاهد تقویت و شکوفایی تعلیم و تربیت خواهیم بود.

وی بر لزوم تقویت تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان تأکید کرد و افزود: اگر به نحوی صحیح برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ها جذاب و متنوع اجرا شود، همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش باعث رشد باورهای دینی و اخلاقی دانش آموزان خواهد شد.

ناصری افزود: روحیه حاکم بر مدارس و دانشگاه‌های ما باید روحیه الهی و اسلامی باشد، ولی متأسفانه در بعضی موارد شاهد هستیم جوانی که دارای ایمان و روحیه مذهبی است بعد از مدت کوتاهی که وارد دانشگاه شد افکار و نوع پوشش تغییر می‌کند.

امام جمعه یزد با تأکید بر تقویت معنویت در مدارس، افزود: محیط مدارس و دانشگاه‌های ما باید به گونه‌ای باشد که اگر افرادی هم دچار ضعف ایمان و اعتقاد هستند با حضور در این مراکز تربیتی و کار فرهنگی و آموزشی مناسب، همزمان با ارتقا علمی روحیه دینی و معنویشان نیز تقویت شود.

وی اظهار کرد: از جمله اهداف حضور روحانیون در مدارس، تبلیغ و ترویج دین و توجه دادن به خوبی‌ها است و لذا باید خود نیز در کلام و رفتار به اخلاقیات توجه ویژه ای داشته باشند.

ناصری ادامه داد: طلبه و روحانی علاوه بر کار تربیتی و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدارس، باید با اساتید و مسئولان مدرسه نیز تعامل و ارتباط قوی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر استفاده از کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها سفارش کرد و گفت: با توجه به ارزنده بودن مطالعه کتب و آثار شهید مطهری برای عموم افراد، لازم است بیشتر از کتب ایشان در مدارس و دانشگاه‌ها در قالب واحد درسی یا مسابقات کتابخوانی استفاده شود.

انتهای پیام
captcha