برگزاری ششمین سالگرد شهید محمدخانی در یزد
کد خبر: 4011438
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

برگزاری ششمین سالگرد شهید محمدخانی در یزد

ششمین سالگرد شهید مدافع حرم، محمدحسین محمدخانی در مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد یزد برگزار شد.

ششمین سالگرد شهید محمدخانی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، ششمین سالگرد شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی، 16 آبان ماه همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان و با حضور مسئولان و کارکنان دانشگاه در دانشگاه محل تحصیل این شهید والامقام برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به دو خصوصیت بارز و منحصر به فرد این شهید اظهار کرد: شهید محمدخانی در کارهایش ارتباط قوی با شهدا و اهل بیت(ع) برقرار می‌کرد. 

وی اظهار کرد: شهید عمار حلب در این دو زمینه ممتاز و میدان‌دار بود و شاید اگر این دو خصیصه را نداشت بسیاری از مجالس عظیم مذهبی قطعاً برگزار نمی‌شد.

مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان یزد با اشاره به برگزاری پرشور نوزدهمین یادواره شهدای دانشگاه آزاد یزد که اخیراً در جوار معراج الشهدای گمنام این دانشگاه با حضور اقشار مردم، خانواده‌های شهدا و مسئولان برگزار شد، را باعث ایجاد تحول در دانشجویان حاضر در مراسم دانست.

وی ارتباط‌گیری با شهدا را راهگشای کارهای روزمره بیان کرد و از خاطرات سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به مادر محمدحسین محمدخانی گفت که ایشان دوبار در زندگی یعنی عملیات خیبر و از دست دادن شهید همت و همچنین در سوریه و شهادت عمار حلب، بسیار آسیب جدی دیدند. 

مرثیه‌سرایی مهدی مجاهدفر، مداح اهل بیت(ع) و پخش کلیپی از خاطرات این شهید والامقام حسن ختام برنامه‌ها بود.

یادآور می‌شود محمدحسین محمدخانی در تیرماه 1364 متولد شد و فارغ التحصیل رشته عمران دانشگاه آزاد اسلامی یزد و فرمانده سابق بسیج دانشجویی حوزه حضرت امام رضا(ع) این دانشگاه؛ دانشجویی مؤمن، معتقد و خدایی بود که پس از انجام رشادت‌ها و جانفشانی‌های پی در پی در 16 آبان سال 1394 در حلب سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) توسط تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این شهید گرانقدر مسئول هیئت علمدار حسین(ع) یزد و از فعالان ستاد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد بود.

انتهای پیام
captcha