خانواده‌های زندانیان از مشکلات فرهنگی رنج می‌برند
کد خبر: 4011440
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

خانواده‌های زندانیان از مشکلات فرهنگی رنج می‌برند

امام‌جمعه یزد بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها تأکید کرد و گفت: خانواده‌های زندانیان علاوه بر مشکلات معیشتی از مشکلات فرهنگی نیز رنج می‌برند که برای این موضوع باید چاره‌اندیشی شود.

دیدار انجمن حمایت از زندانیان با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، 16 آبان ماه در دیدار با اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان یزد با تأکید بر اینکه زندانیان باید آموزش‌های فنی و مهارتی فرا گیرند اظهار کرد: باید به نحوی از مددجویان حمایت شود که پس از آزادی از زندان دارای شغل باشند.

وی با لزوم کارآفرینی برای زندانیان تأکید کرد و افزود: این افراد اگر بعد از آزادی از زندان، باز هم مشکل بیکاری داشته باشند، دوباره شرایط ارتکاب جرم پیدا خواهند کرد و به زندان باز می‌گردند.

ناصری با بیان اینکه در بسیاری از صنایع از جمله پوشاک می‌توان شرایط کارآفرینی برای زندانیان در بند و آزاد شده ایجاد کرد، عنوان کرد: پوشاک علاوه بر اینکه آفتی ندارد، بلکه دغدغه و نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت یا آموزش‌های پیچیده هم ندارد و به راحتی می‌توان آن را گسترش داد.

امام‌جمعه یزد همچنین بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها تأکید کرد و گفت: خانواده‌های زندانیان علاوه بر مشکلات معیشتی از مشکلات فرهنگی نیز رنج می‌برند که برای این موضوع باید چاره‌اندیشی شود.

ناصری تأکید کرد: علاوه بر زندانیان، برای خانواده‌های آنها نیز باید کار فرهنگی و دینی انجام شود لذا برای تحقق این امر باید از ظرفیت روحانیون استفاده شود.

آرمین کاظمی‌نژاد، رئیس انجمن حمایت از زندانیان استان یزد نیز در این نشست از افزایش چشمگیر تعداد خانواده‌های زیرپوشش زندانیان در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: منابع درآمدی برای رسیدگی به این خانواده‌ها بسیار محدود است.

وی از راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی توسط انجمن خبر داد و گفت: نخ و پارچه توسط یکی از شرکت‌های یزدی تأمین می‌شود و 40 نفر از زنان مددجو در زندان‌ها، مشغول دوخت پیراهن هستند.

کاظمی‌نژاد به تشریح سایر اقدامات انجام شده برای حمایت از خانواده‌های زندانیان پرداخت و بیان کرد: در دو کارگاه توسط انجمن 4 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است تا با ایجاد شغل برای زندانیان و خانواده‌های آنها، بتوانیم از رنج بیکاری و مشکلات معیشتی آنها بکاهیم.

انتهای پیام
captcha