توسعه علم و فناوری نیارمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 4011966
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
سورنا ستاری بیان کرد:

توسعه علم و فناوری نیارمند فرهنگ‌سازی است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنچه امروز برای توسعه اهمیت دارد مسئله فرهنگ است، گفت: اگر فرهنگ در جامعه نهادینه شود اکثر جوانان می‌توانند از خلاقیت نوآورانه خود در جهت کسب و کار و توسعه استفاده کنند تا مشکلات اقتصادی و بیکاری ‌در جامعه از بین برود.

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از گلستان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بعدازظهر امروز 18 آبان‌ماه در آیین افتتاح کارخانه نوآوری و فناوری گرگان با بیان اینکه قبل از هر چیز باید بدانیم «مفهوم توسعه چیست؟» آنچه در قبل تصور می‌شد این بود که توسعه را یک مفهوم سخت‌افزایی می‌دیدم  بعدها متوجه شدم توسعه یک مفهوم نرم افزاری است اما آنچه امروز برای توسعه اهمیت دارد مسئله فرهنگ است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد که سرمایه در مغز جوانان است نه در جیب سرمایه‌گذار، افزود: اگر این فرهنگ در جامعه به وجود بیاید بیشتر جوانان می‌توانند برای خلاقیت نوآورانه خود در جهت کسب و‌ کار و توسعه استفاده کنند تا مشکلات اقتصادی و بیکاری ‌در جامعه از بین برود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید شرایطی فراهم شود که جوانان بتوانند در مورد ایده‌های که در سر دارند تحقیق کنند و ایده‌ها را به شرکت و سپس کارخانه و در نهایت محصول تبدیل کنند.

ستاری با بیان اینکه اگر بخواهیم گرگان شهری هوشمند باشد باید شهرداری به‌صورت شتاب دهنده کسب و کار عمل کند، تصریح کرد: مشکلاتی مثل محیط زیست و حمل و نقل در گرگان  توسط جوانان قابل حل است به شرطی که جوانان بتوانند از ایده‌های خلاق و نوآورانه در جهت کسب و کار استفاده کنند.

ستاری به بافت قدیمی شهر گرگان اشاره کرد و گفت: بافت قدیمی شهر گرگان می‌تواند در جهت اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی استفاده شود و این همت جوانان ایده‌پرداز و حمایت مسئولان را می‌طلبد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: ضرورت دارد کارخانه‌های نوآوری دانشگاه‌ها و صندوق‌هایی که می‌توانند به جوانان وام بدهند و مسئولانی که مجوز صادر می‌کنند پای کار بیایند و زمینه تحقق ایده نو را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha