خسارت ۵۲۱ میلیارد ریالی سیل در مهاباد
کد خبر: 4012021
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹

خسارت ۵۲۱ میلیارد ریالی سیل در مهاباد

فرماندار ویژه مهاباد گفت: خسارت ناشی از سیلاب اخیر به بخش‌های مختلف این شهرستان بیش از ۵۲۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

عارف خدرلو فرماندار مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عارف خدرلو، فرماندار ویژه مهاباد، ۱۸ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به خسارات سیل اظهار کرد: خسارت ناشی از سیلاب اخیر به بخش‌های مختلف این شهرستان بیش از ۵۲۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: با دستور نهاد ریاست جهوری و پیگیری مقام عالی استان جمع‌بندی و گزارش‌های خسارت سیلاب در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت و برآورد آن به استانداری ارسال شده است.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: در این حادثه بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار به اراضی کشاورزی این شهرستان شامل اراضی باغی و زراعی در مجموع آن ۱۵۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال برآورد شده است.

وی عنوان کرد: خسارت وارده به فضاهای سبز شهری، آسفالت معابر، زیرساخت‌های شهری، معابر دسترسی و کانال‌ها نیز ۱۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

خدرلو تصریح کرد: ۸۵ میلیاد ریال نیز به ابنیه و زیرسازهای راه و همچنین مسیرهای دسترسی روستایی، پل و زیرسازی معابر روستایی خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: سیلاب همچنین به ۹۲ واحد منزل مسکونی این شهرستان به ارزش ۶۳ میلیارد ریال شامل وسایل و اسباب منزل، نازک‌کاری سازه و کرکره‌های برقی پارکینگ‌ها خسارت زده است.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه تحقیقات در مورد میزان ضرر و زیان به خودروهای سواری نیز در حال بررسی است، گفت: برآورد اولیه از میزات خسارت به ۳۷ دستگاه خودرو نیز ۴۶ میلیارد ریال تخمین زده شده که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه دریافت گزارش‌های خسارت‌های دیگر نیز در حال جمع‌آوری است، عنوان کرد: گزارش این خسارات به ستاد مدیریت بحران وزارت کشور ارسال می‌شود تا در هیات دولت مورد بررسی قرار گرفته و تصیم‌گیری‌های لازم در این زمینه اتخاذ شود.

 

انتهای پیام
captcha