استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد
کد خبر: 4012328
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بابیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد استخدام می‌شوند، گفت: این در همه استان‌ها پیگیری خواهد شد.

استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران بالای ۷۰ درصد

به گزارش ایکنا از سمنان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شب گذشته 19 آبان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری سمنان با بیان اینکه طبق قانون، دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم، فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را استخدام کند، گفت: با توجه به اینکه این موضوع تکلیف قطعی و قانونی به شمار می‌رود لذا استان‌ها باید این مهم را پیگیری و محقق کنند.

وی ادامه داد: در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران، بر اساس قانون، همه سازمان‌ها، مؤسسات، نهادها و ادارات، مشمول این مهم می‌شوند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه در خصوص مسکن ایثارگران، قانون جامع ایثارگران شامل این مهم می‌شود، متذکر شد: باید تخصیص زمین در شان ایثارگران استان  صورت گرفته و مورد پیگیری قرار گیرد تا این دغدغه برطرف شود.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه باید گذرها، خیابان‌ها و معابر به نام شهدا مزین باشد، افزود: باید تا موضوع مالکیت سند پروژه نیمه‌تمام شاهرود، برطرف شود و همچنین علاقمندان رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز می‌توانند در قالب گروه‌های جهادی با استفاده از امکانات بنیاد شهید و سپاه و سایر دستگاه‌ها، سازمان‌دهی شوند.

به گفته وی؛ صداوسیما می‌تواند سالی یک فیلم سینمایی و یا سریال فاخر در خصوص قهرمانان و شهدای شاخص هر استان تولید کند که در این راستا اقدامات خوبی نیز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهرداری‌های استان سمنان صورت گرفته که قابل‌تقدیر است و این اقدام سازنده و گزارش را می‌توان به‌عنوان الگو برای سراسر کشور در نظر گرفت.

انتهای پیام
captcha