ارسال ۱۱۵ مقاله به همایش «حکمت اسلامی و هنر متعالی» در یزد
کد خبر: 4012484
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

ارسال ۱۱۵ مقاله به همایش «حکمت اسلامی و هنر متعالی» در یزد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از ارسال ۱۱۵ مقاله به دبیرخانه همایش «حکمت اسلامی و هنر متعالی» در این استان خبر داد.

ارسال 115 مقاله به همایش «حکمت اسلامی و هنر متعالی» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، 20 آبان‌ماه در کمیسیون تخصصی «حکمت اسلامی و تعالی هنر» اولین همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی که به‌صورت مجازی در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: همایش حکمت اسلامی و هنر متعالی به میزبانی یزد و در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور در حال برگزاری است که در راستای متعالی‌سازی علوم انسانی و هنر که یکی از مؤلفه‌های جدی تمدن اسلامی است، به ابتکار دانشگاه آزاد یزد در حوزه هنر متعالی اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: تاکنون 115 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 78 مورد آن پذیرش شده و از این تعداد 10 ارائه مقاله به صورت سخنرانی انجام خواهد شد‌.

وی تصریح کرد: در حوزه گفتمان‌سازی نیاز به برگزاری همایش‌هایی است که ما را با این مفاهیم آشنا کند و به همین جهت این همایش در دو محور روزآمدی و بومی‌سازی علوم اسلامی به ما کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه یزد شهر پیوند آب، خاک و حکمت اسلامی است، لذا ظرفیت الگو شدن را دارد، همچنین در تاریخ یزد تجاربی نهفته بوده که می‌تواند در عرصه این همایش بزرگ ما را به سمت تمدن بزرگ اسلامی سوق دهد.

 اولین همایش «علوم انسانی و حکمت اسلامی» با محورهای حکمت اسلامی و تعالی روانشناسی، حکمت اسلامی و تعالی جامعه شناسی، حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت، حکمت اسلامی و تعالی علوم سیاسی، علوم اقتصادی، حکمت اسلامی و تعالی مدیریت، حکمت اسلامی و تعالی فقه و حقوق، حکمت اسلامی و تعالی ادبیات و زبان شناسی، حکمت اسلامی و تعالی هنر، حکمت اسلامی و تعالی معماری و شهرسازی، حکمت اسلامی و تعالی فرهنگ و تمدن اسلامی، حکمت اسلامی و تعالی خانواده، حکمت اسلامی و تعالی فضای مجازی از 9 تا 23 آبان‌ماه در حال برگزاری است و در تاریخ 26 همین‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام
captcha