ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا با جدیت دنبال شود
کد خبر: 4013872
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا با جدیت دنبال شود

استاندار یزد بر ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا تأکید کرد و گفت: اهمیت این موضوع به حدی است که باید برای تحقق آن بیش از گذشته اقدام شود.

شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 25 آبان ماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: استان یزد در رسیدگی به خانواده شهدا هر آنچه ظرفیت داشته باشد، گذاشته و این بسیار ارزشمند است و از نقاط قوت استان محسوب می‌شود هر چند کارهای انجام نشده زیادی هم داریم.

وی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت موضوعی راهبردی و باید برای انجام آن اقدامات اساسی در اولویت باشد گفت: تمام کارهای اقتصادی و عمرانی اگر زیربنای مسائل فرهنگی، اعتقادی، ارزشی و اسلامی خود را نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد چرا که همه اقدامات باید در راستای کمال انسان‌ها صورت گیرد و همه پیش زمینه است برای آن هدف والا و بزرگی که ما برای آن خلق شده‌ایم.

فاطمی، خدمت به جامعه ایثارگران و خانواده شهیدان را یکی از رسالت‌های مهم ملی، دینی و انقلابی ذکر کرد که به گفته وی عزت و سعادت ما در گروی عمل به وصایای شهیدان و تکریم خانواده‌های آنها است.

استاندار یزد بر ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا تأکید کرد و گفت: اهمیت این موضوع به حدی است که باید برای تحقق آن بیش از گذشته اقدام شود.

وی بر اجرای برنامه‌ها و بهره‌مندی از نمادهای حوزه ایثار و شهادت در سطح شهر تأکید کرد و گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد می‌تواند در تبلیغات شهری و محیطی از برخی نمادهای مرتبط مناسب برای گسترش و انتقال فرهنگ شهادت استفاده کند.

سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهدا و حل مشکلات آنان، اجرای طرح تاریخ شفاهی و جمع آوری آثار شهدا از دیگر مواردی بود که فاطمی به آن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد نیز در این نشست گزارشی از اقدامات بنیاد در حوزه گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و تبلیغات شهری با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرد و خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان و عنایت ویژه استاندار شد.

انتهای پیام
captcha