برگزیدگان اولین رویداد ملی ترمه در یزد معرفی شدند
کد خبر: 4014815
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

برگزیدگان اولین رویداد ملی ترمه در یزد معرفی شدند

برگزیدگان اولین رویداد ملی ترمه در یزد و از بین 38 ایده رسیده به دبیرخانه این رویداد، معرفی و در مراسمی با حضور مسئولان تجلیل شدند.

ترمه به گزارش ایکنا از یزد، رویداد ملی استارتاپی ترمه، ۷۰ نفر از ایده پردازان در حوزه ترمه را گردهم آورد و پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره به صورت مجازی برای آنها، ۳۸ ایده این جوانان را راهی مرحله نیمه نهایی کرد.

با اعلام فراخوان این رویداد، ایده‌های نوآورانه از سراسر کشور در راستای توسعه صنعت محصولات ترمه استان یزد به دبیرخانه این رویداد رسید.

۱۲ ایده از میان ۳۸ ایده راه یافته به مرحله نهایی، به مرحله داوری راه یافتند که از میان آنها، سه ایده برتر مشخص شدند که در مراسم اختتامیه از آنها تجلیل شد.

داود عندلیب، رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان این رویداد اظهار کرد: هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان از برگزاری این رویداد ارتباط و اتصال صنعت ترمه با ایده پردازان، تجاری سازی ایده‌ها و کمک به حل دغدغه‌های صنعتگران ترمه بوده است.

عندلیب عنوان کرد: امیدواریم ایده‌های خلاقانه با بهره‌گیری از دانش فرهیختگان و مربیان کارآزموده و متبحر بتواند پنجره فرصت‌های طلایی را برای فعالان این صنعت بگشاید.

یادآور می‌شود در پایان این رویداد، ۱۲ تیم ایده‌های خود را در حضور داوران و صنعتگران ترمه مطرح کردند و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و از ایده‌های برتر تقدیر شد. 

بر این اساس گروه سدار ترمه با عنوان ایده طراحی سه بعدی نقوش ترمه برای استفاده در دکوراسیون داخلی رتبه اول، گروه ترمیس با عنوان ایده مرکز تخصصی طراحی پارچه، لباس، اکسسوری و صنایع دستی رتبه دوم و گروه ژاوار با عنوان مفهوم نوین ترمه (تلفیق نقوش دوره ساسانی و نقاشی خط در طراحی ترمه) رتبه سوم را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha