ظرفیت حوزه علمیه در پیشگیری از بزهکاری استفاده شود
کد خبر: 4015438
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

ظرفیت حوزه علمیه در پیشگیری از بزهکاری استفاده شود

امام جمعه یزد گفت: از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای تبلیغ و فرهنگسازی در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از جرم و بزهکاری استفاده شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، اول آذرماه در دیدار سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با وی، با اشاره به اقدامات با ارزش ستاد دیه استان در آزادی مددجویان جرائم غیرعمد اظهار کرد: امیدواریم که امر پسندیده کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در بین مردم بیشتر تبلیغ شود، چرا که زندانیان جرائم غیرعمد به صورت عمدی گرفتار زندان نشده‌اند و اکنون که در زندان به سر می‌برند خانواده این افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی بر لزوم تلاش جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه تأکید کرد و گفت: ستاد دیه باید بر مقوله فرهنگسازی و آموزش همگانی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد تا در کنار آزادی محکومان مالی جرائم غیرعمد، با آگاهی‌بخشی عمومی از ورود افراد به زندان جلوگیری شود.

ناصری با بیان اینکه اعتماد مردم نسبت به این ستاد مردمی باید حفظ و تقویت شود، افزود: ارزشمندترین سرمایه ستاد دیه، اعتماد مردم است و تمام تلاش مسئولان باید در راستای حفظ این سرمایه باشد و این موضوع نیازمند شفافیت در ارائه آمار و عملکرد به مردم است.

امام جمعه یزد بیان کرد: از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای تبلیغ و فرهنگسازی در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از جرم و بزهکاری استفاده شود.

انتهای پیام
captcha