کمک یک میلیاردی خیران یزدی به آزادی زندانیان محکوم مالی
کد خبر: 4015440
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
در قالب طرح «رضوان» انجام شد؛

کمک یک میلیاردی خیران یزدی به آزادی زندانیان محکوم مالی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به اجرای طرح «رضوان» در استان گفت: در سال جاری و از سوی خیران یک میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک شد.

سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، اول آذرماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 120 مددجو جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی ضمن تقدیر از تلاش بی‌وقفه کارکنان و اعضا کمیته صلح و سازش این ستاد در خصوص برگزاری جلسات متعدد با شکات و اخذ گذشت رضایتمندانه از آنها گفت: از این تعداد 28 مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و 92 مددجو با پرداخت از منابع شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

این مقام مسئول افزود: بدهی این مددجویان 527 میلیارد ریال بود که 429 میلیارد ریال توسط اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ 98 میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 120 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: 86 مددجو مربوط به محکومان مالی، 14 مددجو محکوم نفقه، 11 مددجو محکوم پرداخت مهریه، هفت مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار و دو مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به شرایط کرونایی استان در ماه رمضان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در این ایام ستاد دیه اقدام به تهیه و تولید برنامه تلویزیونی «ماه مهربانی» کرد و بدین ترتیب جشن‌های گلریزان به صورت مجازی و اینترنتی برای اولین بار در کشور برگزار شد و در این زمینه موفق به جذب دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در این ماه شدیم که این مبلغ جذب شده دو برابر مبلغ اهدایی در سال گذشته است و این نشان از تأثیر برنامه‌های تهیه شده توسط ستاد دیه استان را دارد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در طول سال گفت: با تبلیغات انجام شده اختصاص هزینه‌های مراسمات ختم، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب طرح «رضوان» در استان تبدیل به یک فرهنگ حسنه شده تا جایی که از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان از سوی خیران در قالب این پویش به ستاد دیه استان اهدا شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در پایان از اجرای پویش‌های «یلدای رهایی» به مناسبت شب یلدا و پویش «سردار دلها» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و حمایت مسئولان استانی را در این پویش خواستار شد و گفت: در نظر داریم با تبلیغات گسترده در خصوص این دو پویش زمینه آزادی بسیاری از محکومان مالی را از زندان‌های استان فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha