فرزندان شهدا ادامه‌دهنده راه پدران خود باشند
کد خبر: 4016222
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

فرزندان شهدا ادامه‌دهنده راه پدران خود باشند

امام جمعه یزد گفت: فرزندان شهدا و جانبازان باید ادامه‌دهنده راه پدران خود باشند بنابراین لازم است کار فرهنگی و عقیدتی ویژه‌ای برای آنها انجام شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، چهارم آذرماه در دیدار با قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: امام خمینی(ره) همواره به این آیه که قیام را بر اساس رضایت خدا داشته باشید، ایمان داشت همانگونه که انقلاب اسلامی نیز قیامی در راه خدا بود و امام بر این معنا باور داشت و خدا نیز او را در این مسیر کمک کرد و حتی یک لحظه هم برای غیر خدا کار نکرد.

وی با بیان اینکه شهدا و جانبازان و رزمندگان ما نیز بر همین مبنا حرکت کردند، عنوان کرد: امیدواریم همه ما این توفیق را داشته باشیم که ما نیز در همین مسیر حرکت کنیم و در همه امور خود، ابتدا رضایت خدا را مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: امروز در برابر این همه توطئه و دسیسه‌های دشمنان نیز باید از خدا یاری بجوییم زیرا در این شرایط اگر دست یاری خدا نباشد، نمی‌توانیم در برابر این همه توطئه و بدخواهی دوام بیاوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمعیت گسترده‌ای زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، افزود: لازم است توجه جدی به خانواده‌ها به ویژه فرزندان شهدا و جانبازان شود و باید در همه زمینه‌های علمی، معیشتی، اخلاقی و تربیتی کار ویژه برای آنها انجام شود.

ناصری ادامه داد: فرزندان شهدا و جانبازان باید ادامه دهنده راه پدران خود باشند بنابراین لازم است کار فرهنگی و عقیدتی ویژه‌ای برای آنها انجام شود و با توجه به وسوسه‌های شیاطین، باید به نحوی عمل شود که جذب خناسان نشوند و همانند پدران خود از پرچمداران انقلاب اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا، جامعه تا حدی از اجتماعات مذهبی، مساجد، روحانیون فاصله گرفتند، افزود: این امر خلأیی در جامعه ایجاد کرده و دشمن در تلاش است این خلأ را به نفع خود پر کند و در این شرایط فرزندان شهدا و جانبازان نیز در امان نیستند بنابراین مسئولان تلاش کنند این خلأ را به نحوی پر کنند که دشمن به اهداف خود دست پیدا نکند و پیوند جامعه و اقشار خاص با اجتماعات مذهبی مستحکم شود.

امام جمعه یزد اظهار کرد: جامعه ما نیازمند تغییر و تحولات جدی به ویژه در حوزه آموزش است و افراد جامعه باید به نحوی آموزش ببینند که تفکر، تعقل و تدین در آنها نهادینه شود و این موضوع مهم باید از مدارس آغاز شود.

ناصری ادامه داد: سبک زندگی اسلامی و راه و رسمی که خدا و پیامبر خدا برای ما ترسیم کرده‌اند، مغفول است و در مدارس ما کمتر به آن توجه می شود.

وی ادامه داد: برای حفظ نسل آینده، نیازمند ایجاد تحول جدی در آموزش و پرورش هستیم و این تحول هم باید در زمینه علمی و هم در زمینه اخلاقی و تربیتی و دینی ایجاد شود.

ناصری تأکید کرد: با کار فرهنگی و عقیدتی و علمی برای افراد و قشرهای مختلف به ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان باید برای آینده انقلاب نیرو پروری و کادرسازی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha