همکاری‌های حوزه علمیه و بعثه مقام معظم رهبری توسعه می‌یابد
کد خبر: 4016256
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

همکاری‌های حوزه علمیه و بعثه مقام معظم رهبری توسعه می‌یابد

با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، تفاهم‌نامه توسعه و نظام‌مندسازی همکاری به امضا رسید.

همکاری‌ میان حوزه علمیه و بعثه مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز چهارم آذرماه، در نشست مشترک با مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت به تبیین اهمیت تفاهم و همکاری بین حوزه و بعثه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: لازم و ضروری است که ظرفیت فکری و معرفتی حج و زیارت و روحانیون این مرکز در تعامل و هم‌افزایی با حوزه، بالا برده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت حوزه و توجه ویژه در این برنامه‌ریزی‌های کلان به مباحث حج و زیارت اظهار کرد: یکی از محصولات و دستاورد‌های چندساله اخیر حوزه علمیه، طراحی و اجرای درختواره رشته‌های حوزوی با ۱۶ محور و ۴۰۰ رشته، گرایش و مقطع است که با همکاری و مشارکت ۷۰۰ استاد به سرانجام رسیده و دو هفته قبل نیز ابلاغ شد و در این درختواره رشته‌های حوزه به مباحث مربوط به حج و زیارت و استفاده از این ظرفیت‌ها توجه کافی شده است.

آیت‌الله اعرافی افزود: در راستای ایجاد خروجی‌های هدفمند برای حوزه در آموزش و پرورش حداقل ۴۰ برنامه به امضای مدیر حوزه‌های‌ علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسیده و این غیر از تفاهم‌نامه است. البته می‌توان میان بعثه مقام معظم رهبری و مباحث حج و زیارت نیز کارگروهی تعریف و فرد خاصی از طرفین نیز مشخص شود و در قالب یک برنامه پنج ساله کاملاً اجرایی وارد اقدام عملی‌تر شد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: در درختواره رشته‌های آموزشی حوزه، آموزش‌های کاربردی مهارتی در حوزه دوره‌های تربیت مربی و آشنایی با مباحث حج و زیارت پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز کلان پروژه‌های مورد نیاز نظام تأکید کرد: تاکنون ۵۰۰ پروژه مورد نیاز نظام اسلامی احصا شده است که از آن تعداد یکصد پروژه در دستور کار فعالیت‌های پژوهشی قرار گرفته است و در این عرصه هم برای مباحث مرتبط با حج و زیارت و عرصه‌های بین‌الملل هم می‌توان کار‌های خوبی انجام داد.

آیت‌الله اعرافی در پایان افزود: یکی از ابوابی که متناظر با فعالیت‌های بین‌المللی حوزه‌های علمیه است و از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، همین حج و زیارت است که با توجه ویژه به آن و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در این عرصه مهم، می‌توان به برکات و اثرگذاری‌های خوبی در عرصه بین‌المللی دست یافت.

انتهای پیام
captcha