کادرسازی در اولویت برنامه‌های بسیج باشد
کد خبر: 4016349
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

کادرسازی در اولویت برنامه‌های بسیج باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه بسیج باید تربیت و کادرسازی را به شکل ویژه در برنامه‌های خود قرار دهد گفت: عمق‌بخشیدن و به روزرسانی شیوه‌های آموزشی، پرورشی و عقیدتی می‌تواند مؤثر واقع شود.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، 5 آذرماه در خطبه‌های این هفته بخش مرکزی یزد در محمدآباد با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، از اجرای برنامه‌های متنوع در طول هفته بسیج قدردانی و اظهار کرد: باید تداوم چنین نگاه و برنامه‌هایی مورد توجه همگانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: ضرورت دارد بسیج موضوع تربیتی و کادرسازی را به شکل ویژه در برنامه‌های خود قرار دهد که در قالب حلقه‌های صالحین برنامه‌هایی با این رویکرد در حال انجام است و عمق بخشیدن و به روزرسانی شیوه‌های آموزشی، پرورشی و عقیدتی در این راستا می‌تواند مؤثر واقع شود.

مدرسی افزود: خوشبختانه از ابتدای آذرماه زنگ مدارس ابتدایی و متوسطه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صدا درآمد و بعد از 21 ماه تعطیلی مدارس دوباره رونق آموزشی و پرورشی به شکل حضوری در حال شکل‌گیری است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: حدود دوسال از موضوع کرونا می‌گذرد و هنوز بشریت نتوانسته، از این ضعف خودش را نجات دهد و بعضی از بحران‌های پیش آمده نیز جبران نشده است. البته باید این بحران‌ها را امروز به فرصت تبدیل کنیم. یکی از این بحران‌هایی که پیش آمد تعامل بین گروه‌ها برای مبارزه با این ویروس منحوس است. از جمله تعامل بنیادین بین پزشکان و اطبا صنعتی و کلاسیک با متخصصان و اطبا طب سنتی است که پیشنهاد می‌کنم این دو گروه تعامل گسترده‌تری برای حل مسائلی از این جنس داشته باشند.

مدرسی به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که وجود دارد و اهل فرهنگ را بعد از وضعیت اقتصاد و معیشت نگران کرده، فضای مجازی افسار گسیخته است و رهبر معظم انقلاب نیز بیان می‌کنند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است. می‌دانیم امروز جنگ نرم دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ای متمرکز شده است.

وی ادامه داد: لذا دغدغه‌مندان در این عرصه باید با هفکری، شناسایی استعدادها و توانمندی‌های بومی در این زمینه، تعامل دانشگاهی و تخصصی شورای عالی محتوایی شکل گیرد و دولت و خانواده‌ها نیز در این زمینه به سهم خود ایفای نقش کنند.

مدرسی با اشاره به بحث آب و اتفاقاتی که درباره خط لوله انتقال آب شرب به مردم کویرنشین یزد تکرار می‌شود بیان کرد: همه باید تابع قانون بوده، نظم و مقررات را رعایت کنیم و با بی‌قانونی و نظم‌شکنی چیزی جز خسارت و سوار شدن جریان ضد انقلاب بر این موج‌ها نصیب ما نخواهد شد.

وی ادامه داد: مطالبات به حق مردم در سراسر کشور باید پاسخ داده شود و در کنار توجه به مطالبات نیاز است در صنعت و کشاورزی نیز به موضوع پساب‌ها توجه شود و استفاده درست از این موضوع صورت گیرد. مجوز جدیدی برای صنایع آبخواه در نظر گرفته نشود و به سمت دانش بنیان‌ها و صنایع سبز حرکت کنیم.

مدرسی گفت: امروز اگر تجمعی باید صورت گیرد در قالب نماز باران باشد و همه ما با افت نزول برکات آسمانی مواجه هستیم و می‌دانیم در صورت بسته شدن راه‌ها خدای متعال دو راه را برای ما بازگذاشته و خود او هم دو راه آسمان و زمین را برای ما قرار داده است که راه آسمان، دعا و راه زمین، سجده است و هر دو مورد در قالب نماز باران محقق می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در پایان تصریح کرد: از مسئولان استان و کشوری که برای نعمت امنیت و برقراری آب مخصوصاً آب شرب تلاش می‌کنند قدردانی می‌شود و لذا هر تصمیمی که در این زمینه گرفته می‌شود باید منافع چهار استان لحاظ شود.

انتهای پیام
captcha