نعمتی که باید آن را غنیمت شمرد
کد خبر: 4016496
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

نعمتی که باید آن را غنیمت شمرد

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، توفیق خدمت به مردم را از نعمت‌های الهی دانست که باید آن را غنیمت شمرد.

سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدآیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد و در ادامه بیان نکاتی کوتاه از آیات قرآن و روایات ائمه معصومان به روایتی از امیرمؤمنان اشاره و اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: «إِنَّ حَوائِجَ النّاسِ إِلَيْكُمْ نِعْمَةٌ مِنَ اللّه عَلَيكُمْ فَاغْتَنِمُوه؛ نيازهاى مردم برای شما، نعمتى از سوى خداوند بر شما است، پس آنها را غنيمت شماريد و در رفع نياز مردم بكوشيد».

وی ادامه داد: این روایت و مشابهات آن در حقیقت یک دستور حکومتی و اجتماعی است بنابراین دارای ابعاد حکومتی، اجتماعی بوده و هم می‌تواند عاطفه و روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه تقویت کند.  

این استاد حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: در حقیقت این روایت برای ما یک نکته بسیجی ارزشمندی را روشن می‌کند و آن اینکه خود را در مقابل مردم نبینید و مردم را برتر از خود و کار مردم را بالاتر از کار خود بدانید چرا که نیازمندی مردم به سوی شما نعمت الهی است لذا آن را غنیمت بشمارید.  

مدرسی با اشاره به اینکه واژه غنیمت دو معنا و مفهوم ارزشمند را در این روایت به همراه دارد افزود: این نعمت به سختی کسب خواهد شد، همچنان که غنیمت در میدان جنگ با سختی و دشواری به دست می‌آید پس باید تلاش کنیم تا آن را به دست آوریم.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: واژه غنیمت از این حیث ارزشمند است هر چند ممکن است ارزش مادی نداشته باشد اما در پیشگاه خدا و خلق یک جایگاه رفیع را دارد چون در میدان جهاد به دست آمده است و علاوه بر اینکه به این سادگی هم به دست ما نمی‌رسد.

کد
انتهای پیام
captcha