پانزدهمین دوره مسابقات «مدهامتان» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4016722
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

پانزدهمین دوره مسابقات «مدهامتان» در یزد برگزار می‌شود

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه کودکان و نوجوانان عضو خبر داد.

علی زباندان، کارشناس مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزدعلی زباندان، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات می‌توان به اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره کرد.

وی؛ ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات دانست و گفت: کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

زباندان تصریح کرد: این مسابقات در گروه سنی کمتر از ۷ سال، ۷ تا ۱۶ سال، ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود و متقاضیان فقط می‌توانند در یک رشته شرکت کنند.

وی ادامه داد: بارگذاری آثار و داوری از هفتم آبان آغاز شده و تا 30 آذرماه جاری ادامه دارد و نفرات برتر مرحله استانی نهم دی ماه سال جاری معرفی خواهند شد و به مرحله کشوری که اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد افزود: مسابقات قرآنی «مدهامّتان» به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری آثار در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود. با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط آثر در منزل بلامانع  است، اما ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و حائز امتیاز بیشتری است.

وی با بیان اینکه مسابقات یاد شده در دو بخش رقابتی و ویژه برگزار می‌شود، اضافه کرد: بخش رقابتی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان همانند دوره‌های گذشته در رشته‌های متنوع در رده‌های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰،  مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی دو سطح استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

زباندان اظهار کرد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان در دو دوره گذشته (سیزدهم و چهاردهم) رتبه اول تا سوم را کسب کردند یا در مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه در دو دوره گذشته (۹۸ -۹۹) رتبه اول تا پنجم ملی یا بین‌المللی را کسب کردند نمی‌توانند در این مسابقات در همان رشته شرکت کنند.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد در خصوص بخش ویژه این مسابقات، بیان کرد: در این بخش قاریان و مرتلان قرآنی، جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل با حداقل هفت نفر از کودکان و نوجوانان برگزار و گزارش جلسات خود را در رواق نور، بخش جلسات سنتی ثبت کنند. امتیاز برگزاری این جلسات در انتخاب قاریان و مرتلان، علاوه بر امتیاز فنی کسب شده در مرحله استانی و کشوری لحاظ خواهد شد.

زباندان استعدادیابی قرآنی را از دیگر بخش‌های مسابقات دانست و اظهار کرد: کودکان زیر هفت سال شرکت‌کننده در جلسات سنتی می‌توانند با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در این بخش شرکت کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد(ir.bachehayemasjed) و عضویت در کانون فرهنگی هنری مسجد خود، در ناحیه کاربری به بخش فعالیت‌های من مراجعه کرده و با انتخاب مدهامّتان به صفحه ارسال فایل هدایت شوند.

زباندان بیان کرد: مسابقات مفاهیم و حفظ جزء ۳۰ از طریق سامانه آموزشی بچه‌های مسجد (LMS ) برگزار می‌شود. علاقمندان برای شرکت می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد و عضویت در کانون فرهنگی هنری مسجد خود، در ناحیه کاربری به بخش فعالیت‌های من مراجعه کرده و در قسمت مدهامّتان در رشته‌های مذکور ثبت‌نام کنند. سپس با انتخاب قسمت آزمون‌ها و مسابقات به سامانه (LMS)هدایت شده و در آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha