ارسال 116 اثر به پنجمین جشنواره «چتر زندگی» در یزد
کد خبر: 4016785
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

ارسال 116 اثر به پنجمین جشنواره «چتر زندگی» در یزد

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» از ارسال 116 اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در استان یزد خبر داد.

محمدصادق کوچک‌زاده، دبیر پنجمین دوره جشنواره «چتر زندگی»به گزارش ایکنا از یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی»، شب گذشته، ششم آذرماه در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره چتر زندگی اظهار کرد: فراخوان این جشنواره به همه دست اندرکاران از جمله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهریور ماه امسال منتشر و 116 اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: داوران از هنرمندان استان یزد روزهای 21 و 22 آبان ماه نسبت به بازبینی آثار اقدام کردند و در نهایت 14 اثر به مرحله نهایی معرفی شد. بعد از آن، در مجموع 40 اثر از چهارم تا ششم آذرماه در نقاط مختلف از مرکز و حاشیه شهر از جمله میدان امیرچقماق، خیابان مسجد جامع، بوستان باغ ملی، بوستان آزادگان و گلزار شهدا به اجرا درآمد و حدود 100 نفر از هنرمندان در این جشنواره فعالیت کردند که 68 نفر از آنها از هشت استان کشور شامل استان‌های تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، فارس و بوشهر بودند.

کوچک‌زاده افزود: در این دوره از جشنواره، 16 اثر از هنرمندان یزدی به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد بازبینی قرار گرفت و بر اساس انتخاب هیئت داوران این جشنواره، 3 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت که حاصل کارگردانی دو بانو هنرمند و یک زوج هنرمند استان بودند.

وی از داوران جشنواره در مرحله اجرا تشکر و اظهار امیدواری کرد جشنواره با بهترین شکل ممکن برگزار شده باشد و تداوم یابد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی با بیان اینکه، برگزاری پنجمین دوره این جشنواره بعد از مدت‌ها درگیری با بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفت، هدف از اجرای آن را ترویج سبک زندگی ایرانی_ اسلامی، شناسایی استعدادهای جوان، حمایت از هنرمندان، شفافیت و آگاهی‌بخشی درباره آسیب های اجتماعی، امیدآفرینی و سلامت و رفاه شهروندان عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha