مدیران به کادرسازی و نیروپروری اهتمام داشته باشند
کد خبر: 4018708
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶

مدیران به کادرسازی و نیروپروری اهتمام داشته باشند

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: آموزش، بسترسازی و کادرپروری، رسالت مدیران دادگستری برای تعالی و پیشرفت دستگاه قضایی است.

حسین دهقانی فیروزآبادی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حسین دهقانی فیروزآبادی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان یزد، امروز، 14 آذرماه در جلسه رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان اظهار کرد: دستگاه قضایی نیازمند چابکی مضاعف، اصلاح فرایندها و بهبود روش‌های انجام امور است.

وی افزود: همیشه تزریق نیروی جدید و افزایش کادر و ارتقا چارت به پیشبرد امور کمک نمی‌کند بلکه در بسیاری از مواقع این تغییر روش‌ها و نگرش‌ها است که تسهیل امور و تسریع کارها را موجب می‌شود.

این مقام قضایی، نگاه جزیره‌ای و برخورد سلیقه‌ای با مسائل را آسیب مدیریت برشمرد و بیان کرد: برای ایجاد انسجام کاری و اشراف به مسائل اداری و توسعه خلاقیت‌های فردی باید هدفمند به موضوعات نگریست و برنامه‌ریزی کرد.

وی، کلان‌نگری و نگاه به آینده را شاخصه مدیران موفق دانست و گفت: باید دادیاران جوان و بازپرسان را نیز در حوزه شورای حل اختلاف به کار گمارد تا از همان ابتدای کار در کنار ارتقا دانش جزایی و کیفری، به موازین دادرسی حقوقی نیز آشنا شده و تا برای قلمی علمی و حکمی وزین در ادامه راه خدمت در کسوت قضاوت آماده شود.

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد بر اشراف رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها بر مسائل حوزه قضایی خویش تأکید کرد و گفت: مدیری که امروز بتواند با درایت و هوشمندی بر مسائل خرد و کلان حوزه قضایی خویش فائق آید در آینده می‌تواند به یک مدیر تراز دستگاه قضایی تبدیل شود.

وی دقت‌نظر و توجه ویژه قضات در کمیسیون‌های شبه قضایی را خواستار شد و تصریح کرد: حضور یک مقام قضایی در کمیسیون‌های شبه قضایی به جهت صیانت حق مردم و بیت المال منظور شده است و قضات باید در این رسالت خود میدان دار بوده و نسبت به حقوق مردم و دولت حساس باشند.

انتهای پیام
captcha