ترویج سبک زندگی خادم، زائر، مجاور محور اشتراک مدیریت شهری و رسانه‌های شهر امام رضا(ع)
کد خبر: 4018848
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

ترویج سبک زندگی خادم، زائر، مجاور محور اشتراک مدیریت شهری و رسانه‌های شهر امام رضا(ع)

شهردار مشهد گفت: سیاست اصلی فرهنگی ما در دوره ششم مدیریت شهری ترویج سبک زندگی خادم، زائر، مجاور و تسری صفات امام رضا(ع) به شهر است که این می‌تواند یک محور اشتراکی میان مدیریت شهری و رسانه‌های شهر امام رضا(ع) هم باشد.

سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد، در نشست هم‌اندیشی با قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی که شامگاه گذشته ۱۴ آذرماه، با حضور جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای در شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: نقاط اشتراک و تماس بسیاری میان شهرداری و رسانه‌ها وجود دارد که از این میان سه محور برجسته‌تر است. اولین محور و نکته اشتراکی که هم مدیریت شهری و هم رسانه‌ها نسبت به آن حساس هستند و آن را مطالبه می‌کنند، توجه به هویت شهر مشهد است.

ارجائی تصریح کرد: آنچه که باعث شد سرعت جمعیت‌پذیری یک باغ خصوصی ظرف ۱۲۰۰ سال از تمام کهن شهرهای اطراف خود گوی سبقت را ربوده و به ابرشهر بین‌المللی تبدیل شود، وجود مضجع منور امام رضا(ع) است. اگر این فلسفه ذاتی را قبول داشته باشیم، باید این موضوع بر تمام مناسبات ما حاکم شود و رفتار کنشگران اجتماعی از کالبد گرفته تا فرهنگ منطبق با این موضوع باشد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود که رفتارها و اقدامات با فلسفه ذاتی خودش تناقض داشته باشد. حال این سوال پاسخ باید اشاره کنم که مدیریت شهری مشهد در ابتدای کار سبک زندگی خادم، زائر، مجاور را برای اولین بار مطرح کرد. بر این اساس سیاست اصلی فرهنگی ما در دوره ششم مدیریت شهری ترویج سبک زندگی خادم، زائر، مجاور و تسری صفات امام رضا(ع) به شهر است که این می‌تواند یک محور اشتراکی میان مدیریت شهری و رسانه‌های شهر امام رضا(ع) هم باشد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه دومین محور بعد از هویت شهر میان مدیریت شهری و رسانه‌ها پیشرفت و توسعه شهر است، بیان کرد: بعید می‌دانم کسی دلسوز باشد و بر پیشرفت مشهد اتفاق‌نظر نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امروز ما در کشور استثنایی است، گفت: چه زمان دیگری می‌توان چنین شرایطی را پیدا کرد که مسئولان رده یک کشور اینقدر نسبت به مشهد هم‌نگاه، هم‌نظر و هم‌دغدغه باشند. اگر جای دیگری چنین ظرفیتی را حتی در رده دوم کشور داشت، استفاده‌های بسیاری از این فرصت می‌شد. اگر این فرصت از کفمان برود، بعید است که مشابه آن به این سرعت پیش آید.

ارجائی افزود: واقعا افسوس می‌خورم برای افرادی که هنوز در زمان‌های گذشته ایستاده‌اند در حالی که گذشته‌ها تمام شده و باید به سمت افق‌های پیش رو حرکت کرد. در این مسیر رسانه‌ها می‌توانند به این موضوع بسیار کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت شهر تنها ارتباط با مدیران ارشد کشوری کافی نیست، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب به یک نگاه مشترک هم نیاز داریم. به عنوان نمونه برای توسعه سرمایه‌گذاری و پیشرفت شهر حداقل به نگاه مشترک در حمایت از سرمایه‌گذاری سالم نیاز است.

شهردار مشهد گفت: در حال حاضر نمی‌توان شهر را با ۱۸ هزار میلیارد تومان شهرداری و  بودجه 4000 میلیارد تومانی دولت اداره کرد. این مبالغ کفاف هزینه‌های روزمره شهر را هم نمی‌دهد، چه برسد به توسعه شهر؛ لذا ناچار هستیم به سمت استفاده از ظرفیت‌های مردمی، چه داخلی و چه خارجی، برویم.

وی ادامه داد: بیایید با هم برای پیشرفت مشهد هم قسم شویم زیرا ممکن است فرصت خدمت برایمان اینگونه فراهم نشود. من معتقدم و بر آن تاکید دارم که در راستای پیشرفت مشهد باید حمایت از سرمایه‌گذاری سالم یکی از اولویت‌های مشترکمان باشد.

ارجائی مردم را سومین محور اشتراک شهرداری و رسانه‌ها برشمرد و گفت: رسانه بدون مردم چه معنایی دارد؟ شهرداری بدون مردم چه معنایی دارد؟ بزرگترین وجه مشترک شهرداری و رسانه کار برای مردم است. پس برای مردم کار کنیم و مطمئن باشیم که خداوند نیز در این مسیر کمکمان خواهد کرد.

وی با اشاره به انتخاب رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط بین‌الملل شهرداری مشهد عنوان کرد: آقای نعمتی یکی از فعالان رسانه‌ای و فردی از میان شماست که این انتخاب برای اهالی رسانه‌های مشهد، استان و کشور پیام روشنی دارد.

شهردار مشهد اضافه کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم به عنوان رسانه مطالبه کنند و ما به عنوان خادم مردم اجرا کنیم و رسانه‌ها دیده‌بانی کنند و ما حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha