مشکلات اقتصادی یکی از دلایل کاهش فرزند‌آوری در کشور است
کد خبر: 4019228
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده:

مشکلات اقتصادی یکی از دلایل کاهش فرزند‌آوری در کشور است

عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده کشور با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت در سال‌های آینده گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش فرزندآوری در جامعه مشکلات اقتصادی است.

امحمد مسلم وافی عضو شورای رهبردی جمعیت و خانواده کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مسلم وافی، عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده در کشور  در دوره آموزشی جمعیت و فرزندآوری ویژه اقشار تأثیرگذار که امروز 16 آذرماه در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در سال۹۳، برنامه سیاست جمعیتی را ابلاغ کرد اما طی این سال‌ها کار اثرگذاری برای رسیدن به هدف این برنامه انجام نشد.

وی مشکلات اقتصادی را یکی از دلایل کاهش فرزند‌آوری دانست و گفت: با بررسی و تحقیق  ۶هزار خانواده‌ای که تمایل به بچه دار‌ شدن نداشتند به این نتیجه رسیدیم که یکی از مهم‌ترین  دلایل کاهش فرزندآوری مشکلات اقتصادی است. اگر ۱۴میلیون تولد انجام شود کشور به بحران جمعیتی گرفتار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نقش مادری به‌عنوان مهم‌ترین رکن نهاد خانواده باید به جایگاه اصلی خود بازگردد، تصریح کرد: جمعیت از مؤلفه‌های قدرت یک نظام سیاسی شناخته می‌شود. به خصوص جمعیتی که در آن نسل جوان درصد بیشتری از جمعیت را به خود اختصاص دهد لذا مسئولان باید سیاست‌های حمایتی گسترده‌ای اعمال کنند.

عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده کشور تصریح کرد: جمعیت جوان در یک کشور به دلیل نیروی کار و فکری می‌تواند، موجب رشد و توسعه شود لذا افزایش جمعیت و خانواده دو مقوله‌ای که به یک‌دیگر بسیار مرتبط هستند و بر روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha