ششمین سالگرد شهید مدافع حرم در یزد برگزار شد
کد خبر: 4019338
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

ششمین سالگرد شهید مدافع حرم در یزد برگزار شد

ششمین سالگرد شهید مدافع حرم، شهید مصطفی شیخ الاسلامی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

ششمین سالگرد یادبود شهید مدافع حرم در دانشگاه آزاد اسلامی یزد به گزارش ایکنا از یزد، ششمین مراسم سالگرد شهید مصطفی شیخ‌الاسلامی، شهید مدافع حرم با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و به همت امور شاهد و ایثارگران و همکاری حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد یزد در مسجد شهید صدوقی واحد یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، شب گذشته، 16 آذرماه در این مراسم با گراميداشت سالروز شهادت شهید مدافع حرم مصطفی شيخ الاسلامی که خود از دانشجویان واحد یزد بود و شهادتش در16آذر روز دانشجو رقم خورد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد یزد در برهه‌ای از زمان، حضور دانشجويان بسيجی و فعال مانند محمدخانی و شيخ الاسلامی را در خود پرورش داد چرا که اينها در اين دانشگاه رشد کردند و در نهايت به درجه رفيع شهادت نائل آمدند و اين بسی افتخار برای مجموعه دانشگاه آزاد و خانواده‌هايشان به جا گذاشت و اين باعث بسیار مباهات است كه در اين مسير حق و درست و دفاع از ارزش‌های دينی و ملی قدم گذاشتند و در نتیجه پاداش حق الهی را که نائل آمدن به درجه رفیع شهادت بود، کسب کردند.

مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد یزد در پایان تأکید کرد: پس بايد با برگزاری مراسم‌های فرهنگی در شأن اين دانشجويان انقلابی و با اخلاص در اين روز 16آذر که به مناسبت ارج نهادن به مقام دانشجو نامگذاری شده پاسدارخون این عزیزان باشیم.

یادآور می‌شود مصطفی شیخ‌الاسلامی‌کندلوسی در تاریخ ۲۲ دی سال ۱۳۶۴ هنگام اذان مغرب در چالوس دیده به جهان گشود. وی در دی ماه ۱۳۹۱ در سپاه مشغول به خدمت شد و در همان ابتدا به مأموریت سخت و طاقت‌ فرسای کرمانشاه رفت و پس از مدتی نیز به ارومیه اعزام شد و آخرین مأموریت وی نیز رفتن به سوریه بود. این شهید والامقام به ‌عنوان نیروی داوطلب که مهارت خاصی در زدن آر‌پی‌ جی داشت برای دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب(س) راهی سوریه شد و پس از ۲۷ روز در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۹۴ در یک عملیات سنگین در شهر حلب پس از چند شلیک موفق و به هلاکت رساندن نیروهای دشمن، توسط نیروهای دست‌ نشانده استکباری داعش، به شهادت رسید. پیکر این جوان ۳۰ ساله در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۹۴، بر روی دستان مردم چالوس تشییع و در گلزار شهدای مزار یوسف رضای این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha