دانشجویان عدالت‌خواهی را مطالبه کنند
کد خبر: 4019369
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

دانشجویان عدالت‌خواهی را مطالبه کنند

استاندار یزد گفت: آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی و آزاداندیشی باید در رأس مطالبات و پیگیری‌های دانشجویان قرار گیرد و همچنین باید با جدیت مسئله حضور جدی و مؤثر در فضای دانشگاه را دنبال کنند.

نشست روز دانشجو با حضور استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، شب گذشته، 16 آذرماه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه یزد و در محل سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی و آزاداندیشی، باید در رأس مطالبات و پیگیری‌های دانشجویان قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشجویان استان باید با جدیت مسئله حضور جدی و مؤثر در فضای دانشگاه را دنبال کنند و در این حوزه در کشور سرآمد باشند.

فاطمی با اشاره به نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به تشکل‌های دانشجویی و لزوم فراهم‌سازی فضای دانشگاه‌ها برای نقد، گفت‌وگو و آزاداندیشی این تشکل‌ها، گفت: تاکنون بارها در این خصوص به رؤسای دانشگاه‌ها تذکر داده شده که فضا را برای حضور فعالانه دانشجویان فراهم و به گونه‌ای عمل کنند تا ورود به تشکل‌های دانشجویی، یک امتیاز محسوب شود اما متأسفانه راه زیادی تا تحقق این مهم و نقطه مطلوب مد نظر وجود دارد. امروز ما برای مطالبات آرمان گرایی شما که مبتنی بر فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری باشد آماده هستیم و پاسخگو خواهیم بود و شما باید از مسئولان مطالبه کنید.

استاندار یزد با بیان اینکه انتخابات پایان مشارکت مردم در  کشور نیست بلکه شروع مشارکت مردم است، از نگاه ویژه استان به استفاده از نظرات مشورتی کارشناسی شده برای حل مشکلات استان خبر داد. 

فاطمی به یکی از دغدغه‌های دانشجویان حاضر در این نشست، در خصوص پیگیری مسائل مربوط به معلمان خرید خدمت اشاره کرد و به تشریح برنامه‌های استان برای حل مشکلات این قشر با استفاده از ظرفیت خیران و لزوم حل این مسئله به صورت اساسی و در سطح کشور پرداخت.

محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب یزد در این مراسم گفت: اقتضای دانشجو بودن مطالبه‌گری است و این فضا باید حفظ شود و شما دانشجویان در زمانی هستید که زیست ما متأثر از فضای مجازی است و دشمنان با استفاده از توان داخلی و خارجی به شدت در حال فعالیت هستند.

حدادزاده افزود: فضای مجازی با جدیت در این مسیر فعالیت می‌کند که برخی از شما دانشجویان را به آینده خود و کشور نا امید کند و این اتفاق نیست بلکه جریانی است که با برنامه ریزی و بودجه داخلی و خارجی اتفاق می‌افتد و این القا را دارد که آینده سیاه و نا امید کننده است و بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: فاصله بین نا امنی تا احساس نا امنی و همچنین فاصله بین فقر و احساس فلاکت بسیار زیاد است اما متأسفانه توسط فضای مجازی این فاصله‌ها کم جلوه داده می‌شود و همه داشته‌ها را سیاه می‌کنند تا دیده نشود و ما وظیفه داریم تلنگری داشته باشیم تا همه اقشار بویژه نسل جوان امیدوارتر در این مسیر گام بردارند .

حدادزاده گفت: اخلاق در فعالیت‌های روزمره باید سرمنشأ همه کارها باشد و جامعه امروز ما نیاز به اخلاق دارد و اگر اخلاق نباشد دانش نیز خطرساز است و دانش به تنهایی نمی‌تواند نقشی داشته باشد لذا همه ما باید به دلیل آینده کشور با امید بیشتر همه مشکلات را حل کنیم و مطالبه‌گری را در فعالیت‌های خود داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha