۴ زندانی جرائم غیرعمد چهارمحال‌وبختیاری به آغوش خانواده بازگشتند
کد خبر: 4019549
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
در آیین افتتاح ساختمان جدید ستاد دیه استان؛

۴ زندانی جرائم غیرعمد چهارمحال‌وبختیاری به آغوش خانواده بازگشتند

به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و با حضور رئیس‌کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری، مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از خیرین استان‌، ساختمان ستاد دیه استان افتتاح شد و 4 تن از زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند.

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از روابط عمومی زندان‌های استان، احمدرضا بهرامی، رئیس‌کل دادگستری استان در آئین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: هرچند قانون در جهت صیانت از حقوق عامه مجازا حبس را در نظر گرفته است اما آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه می‌تواند از اتفاقاتی که منجر به جرم می‌شود، جلوگیری کند.

بهرامی ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد دیه در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان، افزود: اصلاح زیرساخت‌ها، قانون و مقررات مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند میزان جرم و جمعیت کیفری را کاهش دهد.

در ادامه، حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌های استان با تقدیر از همراهی خیران با ستاد دیه، گفت: از ابتدای سال، 103 نفر از زندانیان استان با بدهی بالغ بر 193 میلیارد ریال از زندان آزاد شده‌اند.

حیدری از توجه دستگاه قضا به زندانیان جرائم غیرعمد تشکر کرد و افزود: در سال جاری، بیش از 37 میلیارد ریال کمک بلاعوض خیران از سوی ستاد دیه به زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت شده است.

مجید صیادی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز در آئین افتتاح ساختمان ستاد دیه استان، گفت: هم‌افزایی و همدلی خیران، ادارات، نهادها و گروه‌های جهادی سطح خدمت‌رسانی به زندانیان را افزایش خواهد داد و زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم خواهد نمود.

صیادی یکی از نمودهای همدلی را همت نظام مهندسی استان در فراهم آوردن استقرار ستاد دیه در محل جدید دانست و این همدلی خیرخواهانه را ستود.

وی مجموع بدهی 4 زندانی آزاد شده به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) را بالغ بر ۹.۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت در حدود 6 میلیارد ریال از بدهی به همت مددکاران و بلندنظری طلبکاران مشمول گذشت شده است، کمک بلاعوض ستاد دیه یک میلیارد و 630 میلیون ریال و تسهیلات اخذ شده از بانک‌ها 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

گفتنی است، ساختمان جدید ستاد دیه در منظریه، خیابان شهید استکی، ابتدای خیابان شهید داریوش رضایی‌نژاد با همدلی خیرخواهانه نظام مهندسی استان در اختیار ستاد دیه قرار گرفته است و آماده خدمت‌رسانی به مراجعان می‌باشد.

انتهای پیام
captcha