دوره آموزشی «مبین» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4019629
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
با مشارکت آموزش و پرورش استان؛

دوره آموزشی «مبین» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

دوره آموزشی مبین یا مدیریت برنامه‌های یاوران نماز به مدت ۲ روز با حضور مدیران مقاطع متوسطه اول دختران و متوسطه دوم پسران در خانه معلم شهرکرد برگزار شد.

دوره آموزشی مبین

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان، دوره آموزشی مبین (مدیریت برنامه‌های یاوران نماز) با حضور مدیران مقاطع متوسطه اول دختران و متوسطه دوم پسران از روز گذشته ۱۷ آذرماه در خانه معلم شهرکرد آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان در آیین آغازین این طرح گفت: دوره آموزشی مبین که مخفف «مدیریت برنامه‌های یاوران نماز» است، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۷ و ۱۸ آذرماه با حضور مدیران مقاطع متوسطه اول دختران و متوسطه دوم پسران در خانه معلم شهرکرد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره با حضور ۵۴۹ نفر از مدیران مدارس در شهرستان شهرکرد به صورت حضوری و در بقیه شهرستان‌ها به صورت مجازی از طریق شبکه شاد و با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز قم برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان افزود: ۳۰۰ نفر از مدیران مدارس در سال‌های گذشته این دوره آموزشی سپری کرده و نیازی به گذراندن مجدد دوره نداشتند.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی کاظمی، مدرس مرکز تخصصی نماز در سخنانی به اهمیت و مدیریت نماز در مدارس پرداخت و افزود: معلمان برای مدیریت نماز در مدارس باید تمامی کادر آموزشی مدارس دانش‌آموز را نسبت اهمیت نماز آگاه سازند و دانش‌آموز را به اقامه نماز تشوق کنند.

وی گفت: در کنار تشویق دانش‌آموزان به نماز از طریق ارتباط با دانش‌آموزان، والدین باید نیازهای آن‌ها را شناسایی و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند و ذهنشان را کم‌کم برای نماز آماده سازند؛ در اقامه نماز باید به عوامل بیرونی از جمله خانه، مدرسه و مسجد توجه شود.

دوره آموزشی طرح مبین یک دوره ۱۶ ساعته است که توسط اساتید مجرب براساس سرفصل‌های مشخص شده و آموزش‌هایی در زمینه نماز برای مدیران مدارس طی دو روز ارائه می‌شود. این طرح با همکاری ستاد اقامه نماز و اداره قرآن و عترت(ع) آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha