1400 طلبه یزدی در 14 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند
کد خبر: 4019638
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

1400 طلبه یزدی در 14 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند

مدیر حوزه‌ علمیه برادران استان یزد گفت: اکنون 14 مدرسه علمیه در سطح استان در حال فعالیت هستند و یک‌هزار و 400 طلبه در این مدارس در حال تحصیل هستند.

محمد شمس، مدیر حوزه‌ علمیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه‌ علمیه برادران استان یزد، امروز، 18 آذرماه در جلسه نهادهای حوزوی و فرهنگی استان با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور  اظهار کرد: اکنون 14 مدرسه علمیه در سطح استان در حال فعالیت هستند و یک‌هزار و 400 طلبه در این مدارس در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت 130 استاد دارای حکم و 47 نفر کادر، از راه‌اندازی 9 رشته تخصصی خبر داد و با تشریح رشته‌های فعال در مدارس علمیه یزد افزود: تاکنون 438 طلبه در مدارس علمیه استان یزد ملبس شده‌اند.

شمس یادآور شد: 200 دوره آموزش‌های پژوهش محور و مهارت‌های پژوهشی، تأسیس پژوهش‌سرای حوزه علمیه یزد نیز در حوزه فعالیت‌های پژوهشی انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد تعداد حافظان قرآن کریم در حوزه‌ علمیه را 55 نفر اعلام کرد و با اشاره به برگزاری دوره مکالمه عربی ویژه طلاب بیان کرد: یزد استانی است که پس از قم، دوره مکالمه عربی را با اساتید بومی و در قالب هشت دوره و با حضور 780 نفر برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha