200 کارکرد برای روحانیت در جامعه وجود دارد
کد خبر: 4019751
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

200 کارکرد برای روحانیت در جامعه وجود دارد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: 200 کارکرد برای روحانیت در جامعه شناسایی شده که 50 مورد آن که مهمترین بودند، احصا و برای اجرای آن 30 مدل برنامه ارائه شده است.

 آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشوربه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز، 18 آذرماه در دیدار با اساتید مدارس علمیه استان یزد اظهار کرد: نقش‌آفرینی حوزه در جامعه و کنشگری نهاد حوزه نسبت به جامعه، نهاد و انقلاب یک امر بسیار مهم و اساسی است لذا برای این مسئله زیرساخت‌های مهمی باید اندیشیده شود و مدیریت حوزه علمیه به رغم تمام کاستی‌ها و کمبودها با تمام وجود و صرف وقت کامل و تلاش جهادی در حال طراحی و تأمین زیرساخت‌ها برای ارتقای حوزه و اثرگذاری آن در جامعه امروز و فردا است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به برنامه‌های جهادی این نهاد و فعالیت‌های آتش به اختیار طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: دو سال گذشته حوزه علمیه ستاد حوادث را برگزار و چندین هزار طلبه نظم پیدا کرده و مرکزیت بخشید تا اقدامات اثربخشی را در اتفاقاتی مثل سیل، زلزله و ... صورت گیرد.

وی با اشاره به شناسایی 200 کارکرد برای روحانیت در جامعه ادامه داد: 50 مورد آن را که مهمترین بودند، احصا و برای اجرای آن 30 مدل برنامه ارائه شده که بخشی از آن در حال اجرایی شدن است.

اعرافی عنوان کرد: دو هدف به موازات هم در حوزه‌های علمیه در حال انجام است، اول اینکه خروجی هدفمند از حوزه علمیه و دوم حمایت از افرادی که خود حوزه نیازمند است از ظرفیت آنها به عنوان اساتید و محققان حوزوی بهره‌مند شود.

وی با تأکید بر اینکه استادی در حوزه علمیه، اصل کار است گفت: استاد در حوزه، دانش، انگیزه و مهارت و انگیزه بخشی و مشاوره دهی و رابطه با طلاب را باید داشته باشد تا بتواند یک نقش اثرگذار و اثربخش ایفا کند.

انتهای پیام
captcha