نمایندگان استان یزد در جشنواره «تئاتر فجر» مشخص شدند
کد خبر: 4019761
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

نمایندگان استان یزد در جشنواره «تئاتر فجر» مشخص شدند

با پایان به‌کار سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد، نمایش‌های «قند خون» و «طعم قهوه» به عنوان نمایندگان استان یزد به دبیرخانه بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امشب، 18 آذرماه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن بخش فرهنگ و هنر اظهار کرد: متأسفانه کرونا واگرایی در بخش فرهنگ و هنر ایجاد کرد اما با برگزاری جشنواره‌ها امیدوار هستیم بتوانیم قرار فرهنگی را ایجاد کنیم تا هنرمندان بار دیگر با مردم ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: ویژگی هنر نمایش جامعیت و زایندگی آن است و بسیاری از هنرمندان در بخش‌های هنری، سبقه و هویت تئاتری دارند و معتقد هستیم که این هنر، هنر مادر شناخته می‌شود و امید است گرما و روشنی آن به هنرهای دیگر نیز تسری پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امسال شهر میراث جهانی و پنجمین پایتخت کتاب ایران میزبان سه رویداد نمایشی خواهد بود که نشان دهنده ظرفیت و همگرایی در این بخش است.

جوادیان‌زاده با اشاره به زیرساخت‌های استانی در زمینه تئاتر ادامه داد: زیرساخت‌های هنر آنچنان که باید و شاید پاسخگوی هنرمندان و علاقمندان هنر تئاتر نیست اما این جشنواره می‌تواند با توجه بیشتر کمک کند تا زیرساخت‌ها بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های هنر تئاتر گفت: توسعه زیرساخت‌های هنر تئاتر نیازمند سیاست‌گذاری در بافت و ساخت شهری است لذا از شهرداری‌ها درخواست می‌شود به این زیرساخت‌ها بیشتر توجه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امیداوریم بتوانیم با سیاست گذاری شهری در بافت و ساخت شهری این فضا را توسعه دهیم.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تجلیل از برگزیدگان نمایش‌های «قند خون» و «طعم قهوه» به عنوان نمایندگان استان یزد به دبیرخانه بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha