برنامه‌های هفته قرآن و عترت مدارس یزد اعلام شد
کد خبر: 4019939
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

برنامه‌های هفته قرآن و عترت مدارس یزد اعلام شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، برنامه‌های گرامیداشت هفته «قرآن، عترت و نماز» در مدارس استان را اعلام کرد.

سعید  غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزدسعید  غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به بزرگداشت هفته قرآن در مدارس از 20 الی 26 آذرماه اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی برای این هفته در آموزش و پرورش طراحی شده که با همت همکاران در شهرستان‌ها و مناطق اجرایی خواهد شد. 

وی، محافل انس با قرآن در شهرستان‌ها و مناطق 14 گانه استان، برگزاری پیش اجلاسیه‌های دانش‌آموزی با محوریت نماز و همچنین معرفی فعالان نماز، خیران نمازخانه‌ساز و دانش‌آموزان یاور نماز را از جمله برنامه‌های این هفته دانست.

غفاریان ادامه داد: برخی برنامه‌ها به صو ت اختصاصی در برخی شهرستان‌ها و مناطق اجرایی می‌شود که برگزاری نمایشگاه قرآن، نمایشگاه حجاب و عفاف، کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان‌های دینی، شرکت در نماز جمعه و ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی در طول یک سال گذشته از آن جمله است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ تشويق و ترغيب دانش آموزان جهت شركت در طرح ملی حفظ جزء 30، معرفی طرح مصباح الهدی با محوريت امام محمدباقر(ع) با عنوان «كيميای دانشوری» به دانش آموزان و تشويق آنها به شركت در اين طرح، تجليل از دانش آموزان برتر قرآنی، خادمان قرآن كريم، خيران و واقفان قرآن، عترت و نماز و افراد مؤثر در تربيت قرآنی دانش آموزان، طرح تلاوت قرآن كريم در ادارات آموزش و پرورش در آغاز وقت اداری و آغاز برگزاری مرحله اول مسابقات آوايی قرآن، عترت و نماز به صورت جشنواره قرآن كريم در مدارس را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی؛ تعميق و توسعه فرهنگ غنی قرآن كريم، عترت(ع) و فرهنگ اقامه نماز، زمينه‌سازی برای انس بيشتر دانش آموزان و همكاران با قرآن، عترت و نماز، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در مرحله آموزشگاه و زمينه‌سازی برای شكوفايی استعدادهای قرآنی دانش آموزان، مصونيت‌بخشی جوانان و نوجوانان با بهره‌گيری از معارف قرآن كريم و اهل بيت(ع) و احكام دينی در برابر تهاجم فرهنگی غرب را از اهداف برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز ذکر کرد. 

انتهای پیام
captcha