دومین یادواره شهدای حمل و نقل یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4020967
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳

دومین یادواره شهدای حمل و نقل یزد برگزار می‌شود

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از برگزاری دومین یادواره شهدای حمل و نقل استان یزد و تجلیل از خانواده آنان در روز 29 آذرماه خبر داد.

دومین یادواره شهدای حمل و نقل یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، علی علیخانی، مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، 23 آذرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین یادواره شهدای حمل و نقل استان خبر داد و اظهار کرد: استان یزد 40 شهید در حوزه حمل و نقل تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: اولین یادواره شهدا در سال 97 برگزار شد و با توجه به شیوع کرونا، وقفه‌ای در برگزاری این یادواره ایجاد شد و امسال این یادواره با همکاری و مشارکت راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرودگاه، راه آهن، اتاق اصناف، استانداری و شهرداری یزد برای دومین بار برگزار می‌شود.

علیخانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی این یادواره در اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ای استان تصریح کرد: شهدای حمل و نقل استان به تفکیک 25 شهید در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، 10 شهید در حوزه راه آهن، دو شهید در حوزه راه و شهرسازی، یک شهید در حوزه فرودگاه و دو شهید در حوزه شهرداری که جمعاً 40 شهید تقدیم انقلاب شده است.

بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی، تأمین جهیزیه ویژه زوج‌های نیازمند، و تسهیلات قرض‌الحسنه از دیگر مواردی بود که وی در راستای برگزاری این یادواره به آن اشاره کرد.

رحمت رحمت‌نژاد، مدیرکل راه آهن استان یزد نیز در این نشست از برگزاری پانزدهمین یادواره شهدای راه آهن خبر داد و گفت: این دستگاه 10 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده و 42 جانباز، دو آزاده و 51 ایثارگر در بین کارکنان حضور دارند.

علی اعتباری، دبیر اجرایی دومین یادواره شهدای حمل و نقل استان یزد نیز در این نشست زمان برگزاری این یادواره را از ساعت 9 صبح، روز 29 آذرماه جاری در محل پایانه مسافربری غدیر اعلام کرد.

وی با اشاره به تشکیل 5 کمیته روابط‌عمومی، فرهنگی، پشتیبانی، کمک‌های مؤمنانه، تشریفات از تجلیل از خانواده‌های شهدای حمل و نقل در حاشیه این مراسم خبر داد.

مهدی فعالی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد نیز در این نشست، گفت: این سازمان از 80 دستگاه اتوبوس، 1500 دستگاه تاکسی، 2900 مینی بوس درون شهری، سه هزار تاکسی سرویس مدارس، 12 هزار وسیله نقلیه بار برخوردار بوده و در حال ارائه خدمت به همشهریان است.
 
فعالی بر تبیین سیره شهدا برای نسل جوان تأکید کرد و اقدامات در این زمینه را تشریح کرد.
انتهای پیام
captcha