بیش از 95 درصد کودکان کار و متکدی غیربومی هستند
کد خبر: 4020994
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

بیش از 95 درصد کودکان کار و متکدی غیربومی هستند

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: بیش از 95 درصد کودکان کار و متکدی، غیربومی و بیش از 90 درصد آنها نیز کودکان اتباع فاقد مجوز هستند.

نشست مدیرکل بهزیستی با شهردار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌محمد عطابخش، مدیرکل بهزیستی استان یزد، 23 آذرماه در دیدار با محی‌الدینی شهردار یزد اظهار کرد: بیش از 95 درصد کودکان کار و متکدی، غیربومی و بیش از 90 درصد آنها نیز کودکان اتباع فاقد مجوز هستند و بهزیستی به منظور ساماندهی این کودکان اقدام به آماده‌سازی ساختمانی با همکاری شهرداری کرده است.
 
عطابخش از راه‌اندازی سرپناه شبانه ویژه معتادین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این سرپناه توسط شهرداری انجام شده و یک ساختمان به یکی از مؤسسات تحت نظارت بهزیستی داده شده است.
 
وی در خصوص اقدامات بهزیستی در حوزه توانبخشی گفت: طبق برآورد جهانی 10 درصد جمعیت هر منطقه را افراد دارای معلولیت شکل می‌دهند که 4 درصد آنها دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند.
 
عطابخش گفت: اکنون 29 هزار معلول بینایی-شنوایی، صوت و گفتار، جسمی-حرکتی، ذهنی و روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.
 
وی با اشاره به درجه‌بندی نوع معلولیت‌ها گفت: معلولیت بر اساس شدت به خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید درجه‌بندی می‌شود که تعیین نوع و شدت آن در کمیسیون پزشکی بر اساس استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص مناسب‌سازی اماکن عمومی گفت: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی محیط را مطرح کرده است که در یزد به واسطه قلمداد شدن اولین شهر دسترس‌پذیر در کشور اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: مناسب‌سازی به نام معلولان است اما قابل استفاده برای سایر شهروندان از جمله سالمندان، بیماران، کودکان و زنان باردار نیز است.
 
عطابخش با بیان اینکه یزد شهر دوستدار سالمند نیز قلمداد شده است گفت: در این راستا طرح‌هایی برای حضور سالمند در شهر و اماکن عمومی پیش بینی شده که نیازمند همکاری شهرداری است.
انتهای پیام
captcha