4 نکته ناشناخته درباره حضرت فاطمه زهرا(س)
کد خبر: 4021513
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

4 نکته ناشناخته درباره حضرت فاطمه زهرا(س)

امام جمعه شاهدیه با اشاره به چهار نکته ناشناخته و مجهول درباره زهرای مرضیه بر مطالعه و تحقیق این موارد از سوی علما و رسانه‌های جمعی و تبیین آن برای مردم تأکید کرد.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، 26 آذرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهر با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: این ایام فرصتی است که اهل منبر و قلم و رسانه‌های جمعی باید روی چهار نکته ناشناخته و مجهول درباره زهرای مرضیه مطالعه و تحقیق کرده و آن را برای مردم تبیین کنند.

وی، علت وصیت آن حضرت بر شبانه دفن شدن و مخفی بودن موضع قبرش را از آن جمله دانست و گفت: در این زمینه باید تبیین شود که چرا حضرت چنین وصیتی داشت، با اینکه این وصیت بر خلاف سنت بود و امیر مؤمنان نیز به آن عمل کرد، و ائمه اطهار (ع) با آنکه علم به موضع قبر داشتند به این وصیت پایبند بودند و آن را آشکار نساختند.

دهقان‌نیری افزود: دیگری در مقام و منزلت آن حضرت است. شخصیتی که خداوند متعال او را کوثر نامید یعنی کسی که وجودش خیر محض است. و پیامبر اسلام(ص) در شأن و منزلتش فرمود: «وَ لَوْ كَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَكَانَتْ فَاطِمَةَ بَلْ‏ هِيَ‏ أَعْظَمُ‏».

وی از دیگر موارد را خطبه فدکیه آن حضرت دانست که در شرائطی که فتنه گران حاکم بودند، در مسجد پیامبر در دفاع از مقام ولایت ایراد کردند و فتنه‌گرانی که غدیر و امامت را تبدیل به سقیفه و خلافت کرده بودند و مسلمانانی که تسلیم این بدعت بدبین شده بودند به چالش کشید.

امام جمعه شاهدیه از دیگر موارد مهم در خصوص حصرت فاطمه(س) را عمق ظلم و جنایتی که به آن حضرت روا داشتند دانست و گفت: جنایتی که امروز عده‌ای تلاش می‌کنند بر آن سرپوش بگذارند و برخی آن را منکر می‌شوند. در حالی که در زیارت آن حضرت به این ظلم و ستم تصریح شده است و آمده صلوات و سلام بر کسی که: «الْمَظْلُومَةِ الْمَقْهُورَةِ، الْمَغْصُوبَةِ حَقُّهَا، الْمَمْنُوعَةِ اِرْثُهَا، الْمَکْسُورَةِ ضِلْعُهَا، الْمَظْلُومِ بَعْلُهَا، الْمَقْتُولِ وَلَدُها».

وی با اشاره به 27 آذرماه که مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله مفتح، شهید حوزه و دانشگاه است گفت: این روز در تاریخ انقلاب به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

دهقان‌نیری ادامه داد: حوزه مرکز کسب علوم دینی است و دانشگاه مرکز کسب علوم دنیایی است. این دو مرکز به منزله دو بال برای یک کشور است. کشوری می‌تواند به رشد و تعالی مادی و انسانی برسد به دین و دنیای مردم توجه داشته باشد. رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم روی بحث علم و پژوهش و معنویت و اخلاق تأکید دارند. 

دهقان‌نیری بیان کرد: امروز سیاست دشمن این است که تقابل بین علم و معنویت بیندازد و این دو را از هم جدا سازد. وحدت بین حوزه و دانشگاه یعنی وحدت بین دین و دنیا، وحدت بین علم و معنویت. این چیزی است که اسلام ناب محمدی بر آن تأکید دارد. حضرت رضا(ع) فرمود: «لَيسَ مِنّا مَن تَرَكَ دُنياهُ لِدِينِهِ و دِينَهُ لِدُنياهُ» از ما نيست کسی كه دنياى خود را براى دينش و دين خود را براى دنيايش ترک گويد.

انتهای پیام
captcha