پویش «گنجینه علم» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4021909
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

پویش «گنجینه علم» در یزد آغاز شد

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح مصباح الهدی از راه‌اندازی پویش «گنجینه علم» با محوریت شناخت سیره عملی امام محمد باقر(ع) خبر داد.

راه‌اندازی پویش «گنجینه علم» ویژه دانش‌آموزان یزدیسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اجرای طرح مصباح الهدی از راه‌اندازی پویش «گنجینه علم» با محوریت شناخت سیره عملی امام محمد باقر(ع) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه استانی مصباح‌الهدی در معاونت پرورشی و فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق واقع شده گفت: این طرح در 6 بخش پیش دبستانی و ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، تمامی مقاطع، فرهنگیان و عموم اجرایی خواهد شد.

غفاریان ادامه داد: براین اساس خردسالان در مقطع پیش دبستانی در رشته نقاشی با مدادرنگ و با موضوع امام محمدباقر(ع) و دانش آموزان ابتدایی دوره اول و دوم در قالب نقاشی با مدادرنگ با موضوع معجزات امام محمد باقر(ع) و نشریه دیواری با موضوع شناخت امام آثار خود را ارسال می‌کنند.

وی افزود: مقطع متوسطه اول نیز در رشته پوستر، اینفوگرافی و خطاطی از حدیث «هیچ کس از گناهان سالم نمی‌ماند، مگر اینکه زبانش را نگه دارد.» آثار خود را ارسال می‌کنند. همچنین متوسطه دوم در رشته ویدئوکست در قالب طراحی از القاب امام محمد باقر(ع) و نشریه الکترونیکی با موضوع شاگردان و اصحاب امام می‌توانند آثاری ارسال کنند.

وی داستان نویسی با موضوع اخلاق از منظر امام باقر(ع) بین سه الی 5 صفحه، معرفی کتاب مرتبط با امام به صورت کلیپ سه دقیقه ای از رشته‌های ویژه همه مقاطع دانست و گفت: فرهنگیان استان نیز می‌توانند در رشته موشن گرافی با موضوع شناخت سیره عملی امام باقر(ع) و مقاله نویسی با موضوع نهضت علمی امام و مهدویت از منظر امام محمدباقر(ع) آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

غفاریان با اشاره به اینکه بخشی نیز ویژه عموم در نظر گرفته شده که در رشته صنایع دستی برگزار می‌شود گفت: علاقه مندان به شرکت در این طرح می‌توانند تا 20 فروردین ماه 1401 آثار خود را به دبیرخانه پویش گنجینه علم ارسال کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان یزد زمان اختتامیه این طرح و تجلیل از آثار برگزیده را اول اردیبهشت ماه 1401 اعلام کرد و بیان کرد: علاقه‌مندان باید آثار خود را از طریق آیدی Ganjineye_elm_1400 @ ارسال کنند.

وی؛ آشنایی با آموزه‌های تربیت دینی و قرآنی، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت و ائمه اطهار، نهادینه کردن ارزش‌های دینی و قرآنی و ترویج فعالیت‌های قرآنی در میان دانش آموزان و عموم، بصیرت‌افزایی و مبارزه با تهاجم فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و ایجاد روحیه مطالعه و پژوهش در زمینه فرهنگ و سبک زندگی امام محمد باقر(ع) در مدارس، آشنایی دانش آموزان با زندگی نامه، احادیث و سبک و سیره امام محمدباقر(ع) را از اهداف این طرح برشمرد.

انتهای پیام
captcha