هیئت‌های مذهبی سنت آزادی زندانیان را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند
کد خبر: 4022147
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

هیئت‌های مذهبی سنت آزادی زندانیان را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد سنگ تمام گذاشته‌اند، گفت: مشارکت خیرانه و خیرخواهانه هیئت‌های مذهبی و حسینی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، روز گذشته، 28 آذرماه در آیین تجلیل از هیئت‌های حسینی مشارکت کننده در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، با بیان اینکه مردم نیکوکار استان در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد سنگ تمام گذاشته‌اند، گفت: مشارکت خیرانه و خیرخواهانه هیئت‌های مذهبی و حسینی استان باید در این زمینه افزایش یابد.

وی ضمن تجلیل و تمجید از فعالیت‌های نیکوکارانه هیئت‌های مذهبی، افزود: هیئت‌ها سنت حسنه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند چرا که این سنت حسنه نشان از کرامت دنیا و شرافت آخرت است و باید از داشته‌های خود به نیازمندان کمک کنیم.

آل‌هاشم با بیان اینکه این سنت حسنه در جامعه آذربایجان جاری و ساری شده و بهتر است تمامی احسان‌های خود را به سمت آزادی زندانیان بی‌گناه سوق دهیم، مشارکت در کارهای خیر در هیئت‌های مذهبی را بسیار ارزشمند و تأثیرگذار دانست.

امام‌جمعه تبریز با تأکید بر اینکه کمک نهادها، دستگاه‌ها و عموم مردم و خیرین نه تنها باعث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود و آن‌ها را به آغوش خانواده‌های خود بر می‌گرداند، اظهار کرد: این‌ مددجویان باید پس از آزادی به همراه خانواده‌هایشان در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت شوند، از این رو این امر کاری ارزشمند و بزرگ است و باعث بقا و استحکام خانواده‌ها در مقابل آسیب‌ها می‌شود که اجر اخروی دارد.

وی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) که می‌فرمایند کسانی که به واسطه احسان و نیکوکاری زندگی می‌کنند عمر زیاد و با دوامی خواهند داشت، گفت: خیرین باید خدا را شاکر باشند که توفیق کمک به نیازمندان را دارند و اهل بهشت با زبان نرم، قلب مهربان و دست بخشنده به دیگران کمک می‌کنند و خداوند به مال این‌ عده برکت می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: خیرین باید بدانند که چون در دنیا سخاوت و جود و کرم می‌کنند، می‌توانند در قیامت شفاعت کنند.

انتهای پیام
captcha