استفاده از سه رویکرد برای بازنگری و ترمیم سند تحول
کد خبر: 4022820
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
مجید رعنایی خبر داد؛

استفاده از سه رویکرد برای بازنگری و ترمیم سند تحول

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: شورای عالی از سه رویکرد تکمیلی و آینده‌نگرانه، اصلاحی و اجرایی برای بازنگری و ترمیم سند تحول استفاده می‌کند.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجید رعنایی، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ماده واحده ترمیم و به روزآوری سند تحول بنیادین اظهار کرد: در رویکرد تکمیلی و آینده‌نگرانه، نیاز‌های نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رعنایی افزود: در رویکرد اصلاحی، برخی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان و شفافیت کافی، نیاز به اصلاح دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد و در رویکرد اجرایی زمینه‌سازی لازم برای تسهیل و تسریع استقرار و اجرای مفاد سند تحول مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم رعایت اصول ترمیم و بازنگری سند، گفت: از جمله این اصول انطباق با مبانی نظری سند، مبتنی بر تجربیات زیسته و اجرایی، توجه به تغییرات و تحولات محیطی، توجه به تقویت هماهنگی و سازگاری درونی و بیرونی مفاد سند، توجه توأمان به آرمان و واقعیت، شاخص‌پذیر بودن، استفاده از مشارکت نخبگان، فرهنگیان، صاحب‌نظران و کارشناسان، پژوهش‌محوری است.

وی تصریح کرد: برای این کار سه پژوهش «مرور سیستماتیک نقدها، مسائل، مشکلات و موانع اجرائی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «بررسی توفیقات مدرسه‌ای ایران در اجرای ایده‌ها و برنامه‌های تحولی» و «مطالعه تطبیقی اجرای برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در کشور‌های دیگر» از سوی شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده بود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که شورای عالی برای ترمیم و به روزآوری سند تحول بنیادین از همه دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های کارشناسی و تخصصی استفاده می‌کند، گفت: غیر از پژوهش‌های مورد اشاره، در دو مرحله فراخوان عمومی و همچنین هفت جلسه در این خصوص برگزار شد. از طرفی به تمام معاونت‌ها و سازمان‌های حوزه ستادی و استان‌ها هم اعلام کردیم که چالش‌های شما برای اجرایی کردن سند چیست؟ و پیشنهاد شما برای روزآمدی سند چیست؟

رعنایی گفت: برای ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین، نیاز به استفاده از نظرات، تجربیات و پیشنهاد‌های صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت، فرهنگیان، پژوهشگران و کارشناسان خبره داریم. در همین راستا، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از مجریان، فرهنگیان، صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت دعوت می‌کند، پیشنهاد‌ها و نظرات خود را پیرامون ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی: www.sce.ir و پست الکترونیکی (ایمیل) ravabet.sce@medu.ir ارسال کنند
انتهای پیام
captcha