آغاز رقابت‌های قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در فارس
کد خبر: 4023094
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰

آغاز رقابت‌های قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در فارس

مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی‎و‌سومین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان فارس در مجتمع فرهنگی ایثار شیراز برگزار شد.

مسابقات قرآن، خانواده‌های شاهد و ایثارگر، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان فارس شامگاه پنج‌شنبه، دوم دی‌ماه در مجتمع فرهنگی ایثار شیراز برگزار شد.

سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم، گفت: سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ 5، 10، 20 جزء و کل قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در رده‌های سنی بالای 18 سال در بخش فرزندان، ایثارگران، همسران و والدین معزز شهدا برگزار می‌شود که با فراخوان اطلاع‌رسانی از طریق ستاد استان و شهرستان‌ها ثبت‌نام از علاقه‌مندان انجام شد.

محمدی با بیان اینکه این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: در مرحله شهرستانی در استان فارس 308 نفر در این مسابقات ثبت‌نام کردند که از این تعداد 170 نفر در رشته قرائت تحقیق، 70 نفر در رشته حفظ پنج جزء، 35 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 19 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 14 نفر در رشته حفظ کل بودند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کننده در رشته قرائت تحقیق و بیماری کرونا با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به‌صورت مجازی آزمونی در این رشته برگزار شد که پس از آزمون توسط داوران مجرب مورد ارزیابی قرار گرفت و نفراتی که حد نصاب نمره را کسب کردند به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی از رقابت 127 نفر در مرحله استانی این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: تلاش‌های لازم به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مسابقات اعم از نظر فنی، استفاده از داوران درجه یک و مجرب هم از نظر محل برگزاری و کیفیت برگزاری و هم از نظر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است.

محمدی با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد، زمان برگزاری مرحله کشوری را بهمن‌ماه سال جاری و مکان آن را مشهد مقدس اعلام کرد و افزود: به‌منظور ارتقای سطح کیفی و آمادگی بیش از پیش برگزیدگان قبل از مسابقات کشوری یک دوره آموزشی فشرده با استفاده از اساتید مجرب به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، کار اسکان متسابقان و همچنین مراسم افتتاحیه شامگاه پنج‌شنبه برگزار شد و خود مسابقات نیز صبح جمعه، سوم دی‌ماه در محل مؤسسه فرهنگی ایثار شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha