برگزاری همایش «بانوان فاطمی» در شاهرود
کد خبر: 4023800
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

برگزاری همایش «بانوان فاطمی» در شاهرود

همایش «بانوان فاطمی» با حضور امام جمعه شاهرود، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و بانوان شهرستان برگزار شد.

جامعه متدین سمنانی،  نسبت به حل بحران جمعیت مطالبه‌گری کنند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته 5 دی در همایش بانوان فاطمی شاهرود با بیان اینکه جامعه متدین استان باید با مطالبه گری درست، نسبت به حل بحران جمعیت اقدام کنند، اظهار کرد: بحران جمعیت را یک معضل فرهنگی می‌دانیم تا اقتصادی؛ لذا باید برای آن اهمیت قائل شد.

وی ادامه داد: مسئله تأخیر ازدواج در کشور ما و مسئله عدم فرزندآوری که ریشه آن عدم فرزند خواهی است، بیش از آنکه ابعاد اقتصادی داشته باشد، ابعاد فرهنگی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دلیل این است که اقشار مرفه‌تر جامعه دیرتر ازدواج می‌کنند و کم‌تر فرزند به دنیا می‌آورند یادآور شد: اما اقشار ضعیف، زودتر ازدواج می‌کنند و بیشتر فرزندآوری دارند، بنابراین این بحران یک مسئله فرهنگی است، که در این راستا باید نسبت به مسئله تکریم خانواده و کنترل جمعیت در کشور، گامی برداریم.

عبدالهی  با تاکید بر اینکه این اقدام و حرکت، همکاری همه اقشار و گروه‌های مردمی را می‌طلبد، یادآور شد: ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب، مسئله بحران جمعیت و تزلزل فضای خانواده در کشور را در دیدارهای مختلف اعم از دانشجویان، مسئولان، حوزوی‌ها، مبلغان، مداحان و دانش آموزان گوش زد و مطرح می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: انتظار ما در همه این سال‌ها این است که شبکه هیئات‌ و مساجد کشور همانند دهه شصت نقش خودشان را ایفا کردند.

انتهای پیام
captcha