اجلاس عمومی مجمع بسیجیان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4025266
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

اجلاس عمومی مجمع بسیجیان یزد برگزار می‌شود

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج از برگزاری اجلاس عمومی مجمع بسیجیان استان در اواخر بهمن ماه امسال خبر داد.

نشست هم‌اندیشی ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصانبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ حمیدرضا محدث، جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج، امروز، 11 دی در نشست هم‌اندیشی گروه تخصصی آموزش، تحقیقات و فناوری ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصان با اشاره به اهداف مجمع بسیجیان استان به معرفی و اهداف مدنظر گروه‌های ستاد تخصصی اقشار بسیج استان پرداخت و اظهار کرد: مجمع بسیجیان استان پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اهمیت دادن به تفکر آن هم از نوع تفکر جهادی شکل گرفته است.

محدث با بیان اینکه مجمع بسیجیان استان هرساله به منظور ارائه عملکرد و برنامه‌های آینده خود اقدام به برگزاری اجلاس عمومی می‌کند، گفت: اجلاس عمومی مجمع بسیجیان استان امسال قرار است در هفته پایانی بهمن ماه برگزار شود.

وی با توجه به اینکه یکی از مهمترین مأموریت‌های بسیج حل مسائل مردم و پاسخ دادن به مطالبات به حق آنان است، گفت: با وجود مشکلات عدیده از جمله معیشتی هنوز می‌توان با حل این مشکلات برای مردم کشور فعالیتی داشت و روحیه نشاط و امید به آینده را در جامعه به مردم بازگرداند.

محدث بر اهمیت راه‌اندازی مراکز رشد فناوری در استان تأکید کرد و گفت: اعتقاد داریم مسئولان استانی باید برخاسته از دانشگاه‌ها باشند.

محسن حکیمی بغدادآبادی، دبیرگروه تخصصی آموزش، تحقیقات و فناوری ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصان استان نیز ضمن مروری بر برنامه‌های پیشین و آینده‌ این کارگروه پرداخت و با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ارائه راهکار علمی برای حل مشکلات کشور،گفت: اگر علم و فناوری در کشور حل شود قطعاً اقتصاد نیز حل خواهد شد و در ادامه سایر اهداف بیانیه گام دوم نیز محقق می‌شود.

حکیمی دعوت از اعضای گروه متشکل از مسئولان دیگر گروه‌های علمی بسیج اساتید استان، مسئولان اقشار مرتبط بسیج و نخبگان دانشگاه‌های مختلف استان، برگزاری 12 جلسه گروه از ابتدای 12 خرداد 1398 تا دی‌ماه سال جاری، سرکشی در سال‌های 1399 و 1400 به کارگروه‌های آموزش، تحقیقات و فناوری شهرستان‌های استان و عضویت مسئولان آنها در گروه استانی، شرکت در برنامه‌های صدا و سیمای استان یزد جهت معرفی و بررسی مسائل استان، شرکت در جلسات دبیرخانه شهید مدرس سپاه‌الغدیر و ارائه مطالبات و نقطه نظرات استادان گروه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از جمله اهم فعالیت‌های انجام شده در این کارگروه نام برد.

وی طرح‌های تأثیرگذار ارائه شده در کارگروه تخصصی آموزش، تحقیقات و فناوری را طرح شاگردپروری در حلقه‌های علمی ـ آزمایشگاهی بسیج اساتید، طرح عضویت اعضای هیات علمی در شوراهای مشورتی و تصمیم گیری استان، طرح راه‌اندازی مجدد مراکز رشد فناوری شهرستان‌های استان، طرح مهارت‌افزایی دانش آموختگان دوران کرونا در تابستان 1401، شیوه نامه فعالیت معاونان و مشاوران فرهنگی و شورای فرهنگی دانشکده‌های دانشگاه یزد و طرح حمایت از تعاونی‌های معدنی عنوان کرد.

محسن رفیعیان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز از برگزاری دور جدید این نشست‌ها در این دانشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: همه امکانات دانشگاه یزد از این به بعد در اختیار این کارگروه‌ها برای حل مسائل و مشکلات جامعه با مشارکت نخبگان و در بستر بسیج خواهد بود.

رفیعیان ترکیب این نشست را در ایجاد همفکری‌ و علاقه مندی مؤثر دانست و گفت: تضارب آرای موجود در بررسی مباحث نشان می‌دهد این نشست‌ها در فضای خلاء شکل نگرفته ونتیجه آن نیز مثبت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha