اولین جشنواره «خط سرخ سردار» در مدارس شاهد کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4025925
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶

اولین جشنواره «خط سرخ سردار» در مدارس شاهد کردستان برگزار می‌شود

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اولین جشنواره فرهنگی هنری خط سرخ سردار ویژه دانش‌آموزان مدارس شاهد استان برگزار می‌شود.

صلاح الدین مفیدی رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان

صلاح الدین مفیدی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی را اسوه کم‌نظیر رشادت، ایثار و مقاومت دانست و اظهار کرد: به تصویر کشیدن این رشادت‌ها و نگارش این حجم از ایثار به همت دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در این راستا جشنواره فرهنگی - هنری «خط سرخ سردار» برای اولین بار در قالب پنج موضوع و در 18 رشته مقطع در استان کردستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: شناسایی استعداد دانش‌آموزان مدارس شاهد به عنوان هدف ضمنی این جشنواره دنبال می‌‌شود.

وی به بخش ویژه جشنواره فرهنگی - هنری «خط سرخ سردار» اشاره کرد و ادامه داد: براین اساس دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را در گروه سرود همگانی با موضوع کلی ایثار و شهادت ارسال کنند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان اظهار کرد: ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران به عنوان دبیرخانه استانی این جشنواره انتخاب شده و نیز ستادهای اجرایی شاهد و ایثارگران در آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق نیز محل پذیرش آثار دانش‌آموزان برتر مدارس خواهند بود.

وی با اشاره به ارسال پوستر و شیوه‌نامه برای مدارس شاهد استان، اظهار کرد: طبق شیوه‌نامه، دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را تا 10 بهمن‌ماه به معاونت پرورشی مدرسه تحویل دهند و ستادهای اجرایی در آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق نیز تا اول اسفندماه آثار برتر را به دبیرخانه استان ارسال کنند.

مفیدی در پایان یادآور شد: اختتامیه و اعلام نتایج استانی جشنواره فرهنگی - هنری «خط سرخ سردار» ویژه دانش‌آموزان مدارس شاهد نیز 15 اسفندماه سال جاری خواهد بود که نفرات برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha